openen poort bij norton internet security

Status
Niet open voor verdere reacties.

martens

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2004
Hallo, wie kan mij helpen?
Ik heb norton internetsecurity 2004 op mijn computer gëinstalleerd, nu moet alleen voor een programma als ik daar mee werk 1 poort geopend hebben en als ik het programma afsluit dan moet de poort ook weer gesloten worden.
hoe moet ik dit instellen en waar moet ik dit precies doen?

groetjes Martens

ik denk niet dat dat zo lukt.
je zet gewoon en poort open. en die gaat niet automatisch dicht.

Hallo, hoe en waar moet ik die poort open zetten?
dus die zou dan altijd open staan is dit gevaarlijk inverband met virussen.

Hallo, router ken ik niet wat is dit voor een programma en hoe werkt dit?

norton internetsecurity 2004

Hoi Martens,

Is het niet zo dat je bij Norton handmatig firewallregels moet en kan aanmaken voor programma's die op internet willen..

En is het niet zo dat je een regel aan een bepaalt programma vast koppelt, dus wanneer jij een regel aanmaakt voor jou programma wat op internet moet geld dat niet voor andere programma's

volgens mij is er geen probleem.

groetjes Tjeerd

een router is een verdeler van internet maar als je dat niet kent dan laat het maar.

heb je het al via de link geprobeert in mijn vorige bericht

hallo, hier ben ik weer.
traxion jij hebt mij een link gegeven waar ik kon zien hoe je poorten moet openen in windows dit heb ik geprobeerd maar dit werkt niet want volgens mij sluit norton die poort daarna weer.
In norton heb ik gekeken bij firewall configureren, daar kun je volgens mij ook handmatig instellingen maken, ik heb daar het programma (azureus) waarmee ik op internet wil ingevuld maar dit werkt nog niet, moet ik ook ergens een poort invullen?
het gaat volgens het programma om poort luisterpoort 6881, ik heb gewoon de naam van het programma azureus ingevuld moet ik soms iets anders invullen?

BVD

Normaal gesproken hoef je geen poort open te zetten.
Of Norton beslist dat automatisch voor jou (als je het zo ingesteld hebt) of je moet ja zeggen op het moment dat jouw programma de deur uit wil.
Zeg dan ja en zet een vinkje voor altijd.

Ook kun je, mocht het misgegaan zijn, op Norton Firewall klikken.
Je gaat naar configuratie.
Vervolgens naar programma's
Nu kun je een programma toevoegen die vrije baan krijgt door jouw handeling.
Je zoekt Azureus dus op in je programmamap en voegt deze toe aan de programma's.

Sommige zie je geblockt staan. Andere niet. Het is maar wat jij toenertijd hebt besloten toen het programma de deur uit wilde.

Je zet dus eigenlijk nooit poorten open. Je geeft toestemming.
Wel sluit je terdege poorten (blocken) als alle veiligheidsmaatregelen toch onvoldoende blijken te zijn.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan