• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Openen van bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

mukizi

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2006
Mensjes,

Ik ben een menutje aan t maken in excel waarbij een aantal buttons onder elkaar komen te staan waarme bepaalde acties kunnen worden uitgevoerd. 1 van deze onderdelen is het raadplegen van een bepaald document.

de volgende code heb ik al voor de desbetreffende button.
In een module staat:
Sub OpenMstHeli()
Application.Dialogs(xDialogopen).Show
End sub

Hiermee kan ik dus een bestand selecteren en openen.
Ik wil echter met een druk op de knop de desbetreffende document openen.
Ik weet dat ik het pad moet opgeven waar het document staat alleen weet ik niet hoe ik dit voor elkaar krijg in bovenstaande code. iemand?

Nog ff een extra vraagje hierover... stel je drukt op de knop, dan moet het documentje openen op je 2e beeldscherm. is dat mogelijk? hierdoor blijft mijn hoofddocument altijd zichtbaar

gr mukizi

Mensje,

Code:
Sub OpenMstHeli()
BestandOpenen = Application.GetOpenFilename("Excelbestanden (*.xls), *.xls")
If BestandOpenen <> False Then
    Workbooks.Open Filename:=BestandOpenen
End If

End Sub

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Weer bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb hem zo ingevuld

Sub OpenMstHeli()
BestandOpenen = Application.GetOpenFilename("masterheli (*.xls), *.xls")
If BestandOpenen <> False Then
Workbooks.Open Filename:=BestandOpenen
End If

End Sub

Hij geeft echter een foutmelding bij Filename:=BestandOpenen >>> Compileerfout, verwacht expressie.

Zal het nog wel niet goed hebben ingevuld.Moet ik op nog meer plaatsen het bestandsnaam opgeven?

groeten

Hmm, bij mij werkt je macro als een zonnetje!
Wat je kan doen is met je muis aan het begin van de regel klikken waar de fout verschijnt.
Vervolgens start je de macro en kijkt wat de waarde van BestandOpenen is.
Eens kijken wat er gevonden wordt.

Je hoeft helemaal geen bestandsnaam in te voeren. Met de code kan je het bestand zoeken.
Indien het bestand dat je moet hebben nooit wijzigt, dan is het beter om een andere code te gebruiken maar ik gaat/ging er van uit dat je steeds een ander bestand wilt selecteren.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

heel raar maar na nog een x proberen komt mijn open venster wel. :confused:very strange hehe

Maar eh ik wil meteen het document masterheli laten openen zodat ik het openscherm niet eens hoef te zien. is dat mogelijk? zo nee dan moet ik t maar mee doen

Als dit voor de masterheli lukt dan kan ik voor elk te openen doc een aparte module maken met de verwijzing naar de exacte doc.

gr
mukiz

Hallo,

Code:
Workbooks.Open Filename:="C:\masterheli.xls"
Bovenstaande code opent het bestand masterheli dat in de C-directory staat.
Je moet dus alleen het pad aanpassen. (en de vorige code vergeten:D)

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hartsikke bedankt voor je antwoorden.
Mijn vraag is opgelost.

een fijne dag verder.

groeten Mukizi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan