openen van documenten vanuit mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sporto

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2006
Ik krijg gemailde bestanden niet geopend. Ik heb mijn microsoft office trial versie eraf gehaald en open office geinstalleerd. Ik kan wel gewoon writer open en erin werken zowel als calculator en dan opslaan, maar als ik gemailde bestanden wil openen krijg ik extensies met .doc en .xls en kan ik ze niet openen, ik moet ze dan eerst opslaan enz of hij gaat naar een programma op internet zoeken, in het kort zeeeeer irritant. Kan iemand me de goeden tip geven? Wat moet ik doen??????

Kan iemand me de goeden tip geven? Wat moet ik doen??????

Ga in Writer naar Extra > Opties > Laden/Opslaan en vervolgens Microsoft Office.

Vink de vakjes onder [L] bij WinWord naar OOoWriter en Excel naar OOo Calc aan.

Nu zouden de bestanden in resp Writer en Calc moeten openen.

Als dat niet zo is dan kun je de bestandstypen .doc en .xls toewijzen aan Writer en Calc via de optie Bestandstypen in Mapopties.

(Dubbelklik op Deze computer en kies dan de optie Extra, vervolgens Mapopties en dan de tab Bestandstypen. Zoek in het linkerrijtje naar bestandstype DOC en selecteer die. Nu kun je onderin het programma, om die extensie mee te openen, wijzigen.)

Bedankt alvast, maar het lukt nog niet. Onder extra en mapopties vind ik geen tab bestandstypen?

Bedankt alvast, maar het lukt nog niet. Onder extra en mapopties vind ik geen tab bestandstypen?

:shocked: Op Windows toch wel ??

Of is het toevallig Vista ?
Dan weet ik niet precies waar ze die bestandstypen verstopt hebben.

------
AANPASSING: gevonden: In Windows XP was dat vrij lastig aan te passen, maar in Vista is dat erg makkelijk geworden.

Ga hiervoor naar Start --> Standaardprogramma's. Klik dan op Een bestandstype of protocol aan een programma koppelen. De lijst met bestandstypen wordt geladen. Standaard wordt deze lijst gesorteerd op alfabetische volgorde van de bestandstypen, maar je kan ook op een knop boven de lijst klikken ( Naam, Beschrijving, Huidig standaardprogramma ) om de lijst daarop te laten sorteren.
Om een bestandstype aan een ander programma te laten koppelen selecteer je de regel met dat bestandstypen die je wilt wijzigen en klik je daarna op Ander programma ( rechtsboven ), dan kan je een ander standaard programma daarvoor kiezen:

-------

Welk emailprog gebruik je ?

Laatst bewerkt:
Ik gebruik vista, ik zal eens gaan zoeken dan. Ik gebruik alleen hotmail!

Gevonden

In Windows XP was dat vrij lastig aan te passen, maar in Vista is dat erg makkelijk geworden.

Ga hiervoor naar Start --> Standaardprogramma's. Klik dan op Een bestandstype of protocol aan een programma koppelen. De lijst met bestandstypen wordt geladen. Standaard wordt deze lijst gesorteerd op alfabetische volgorde van de bestandstypen, maar je kan ook op een knop boven de lijst klikken ( Naam, Beschrijving, Huidig standaardprogramma ) om de lijst daarop te laten sorteren.
Om een bestandstype aan een ander programma te laten koppelen selecteer je de regel met dat bestandstypen die je wilt wijzigen en klik je daarna op Ander programma ( rechtsboven ), dan kan je een ander standaard programma daarvoor kiezen:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=290846

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan