J Manussen
Gebruiker
- Lid geworden
- 16 dec 2009
Geachte leden van het forum,
Ik maak in Access 2007 een toepassing voor een beheerder v.e. kleine camping. Daarin ga ik vanuit form. "Menu" d.m.v. opdrachtknop "naar prijzen"
m.b.v. VBA naar het form. "Prijzen". In dit form. "Prijzen" kan ik via de knop "naar boekingen" naar het form. "Boekingen". Dit gebeurt echter alleen als alle prijzen zijn ingevuld.
Wat ik wil: Direct vanuit form. "Menu" via de knop "naar boekingen" naar form. "Boekingen", waarbij eerst weer wordt gecontroleerd in form. "Prijzen", of alle prijzen al zijn ingevuld.
Dus: Alle prijzen ingevuld, dan direct naar form. "Boekingen". Is dat niet het geval, dan moet form. "Prijzen" worden geopend.
Dit lukt mij echter niet.
Ter verduidelijking een stukje code bij opdrachtknop "naar boekingen" in het form. "Menu"
Private Sub Cmd_naar_boekingen_Click()
DoCmd.OpenForm "Prijzen", acNormal, "", "", , acNormal
DoCmd.Echo False
Dim LResponse, ACSIpr, kampeerplaatspr As Integer
If IsNull(ACSIpr) Then
LResponse = MsgBox("Vul a.u.b. eerst de ACSI prijs in.", , "Belangrijke controle!")
DoCmd.GoToControl "ACSIpr"
ElseIf IsNull(kampeerplaatspr) Then
LResponse = MsgBox("Vul a.u.b. eerst de prijs voor de standplaats in.", , "Belangrijke controle!")
DoCmd.GoToControl "kampeerplaatspr"
'en zo verder..
Else
DoCmd.Close
DoCmd.OpenForm "Boekingen", acNormal, "", "", , acNormal
End If
DoCmd.Echo True
End Sub
Bij deze code wordt direct het form "Boekingen"geopend. De code lijkt de voorwaarden niet te zien.
Wie kan mij hiermee helpen?
met vr. groet,
Joop Manussen
Ik maak in Access 2007 een toepassing voor een beheerder v.e. kleine camping. Daarin ga ik vanuit form. "Menu" d.m.v. opdrachtknop "naar prijzen"
m.b.v. VBA naar het form. "Prijzen". In dit form. "Prijzen" kan ik via de knop "naar boekingen" naar het form. "Boekingen". Dit gebeurt echter alleen als alle prijzen zijn ingevuld.
Wat ik wil: Direct vanuit form. "Menu" via de knop "naar boekingen" naar form. "Boekingen", waarbij eerst weer wordt gecontroleerd in form. "Prijzen", of alle prijzen al zijn ingevuld.
Dus: Alle prijzen ingevuld, dan direct naar form. "Boekingen". Is dat niet het geval, dan moet form. "Prijzen" worden geopend.
Dit lukt mij echter niet.
Ter verduidelijking een stukje code bij opdrachtknop "naar boekingen" in het form. "Menu"
Private Sub Cmd_naar_boekingen_Click()
DoCmd.OpenForm "Prijzen", acNormal, "", "", , acNormal
DoCmd.Echo False
Dim LResponse, ACSIpr, kampeerplaatspr As Integer
If IsNull(ACSIpr) Then
LResponse = MsgBox("Vul a.u.b. eerst de ACSI prijs in.", , "Belangrijke controle!")
DoCmd.GoToControl "ACSIpr"
ElseIf IsNull(kampeerplaatspr) Then
LResponse = MsgBox("Vul a.u.b. eerst de prijs voor de standplaats in.", , "Belangrijke controle!")
DoCmd.GoToControl "kampeerplaatspr"
'en zo verder..
Else
DoCmd.Close
DoCmd.OpenForm "Boekingen", acNormal, "", "", , acNormal
End If
DoCmd.Echo True
End Sub
Bij deze code wordt direct het form "Boekingen"geopend. De code lijkt de voorwaarden niet te zien.
Wie kan mij hiermee helpen?
met vr. groet,
Joop Manussen