openen van toepassingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sgrav000

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
929
A. Een vriend van mij heeft niet zolang geleden een nieuwe computer gekocht (PIV) met Windows XP Home. Waarschijnlijk zat alles goed in het begin maar nu niet meer. Hoe dat zo gekomen is weet ik niet; misschien heeft hij zitten experimenteren. Allereerst openen de bestanden niet maar zoeken bij aanklikken. Zo moet hij om bij zijn afbeeldingen te komen de toepassing afbeeldingen eerst zoeken/vinden (find). Ik heb dat proberen te verhelpen door via Deze Computer te bladeren via Extra/Mapopties/tabblad Bestandstypen/Geavanceerd. Daar vond ik niets om de volgorde te veranderen in open (standaard) en find zodat de map eerst opent. Ik weet niet welke map ik daar moet kiezen om het gedrag van de map Mijn afbeeldingen te veranderen. Het bleek dat ook Mijn documenten eerst naar zoeken gaat en misschien geldt dat ook voor andere toepassingen. Hoe kan ik dit oplossen?
B. Bovendien staan de mappen op de verkeerde plaats. Zo staat de map Mijn afbeeldingen en inhoud bij C:\Documents en Settings\Eigenaar\speciale map\Mijn afbeeldingen terwijl hij toch meteen in het menu Start zou moeten staan en wel op deze locatie: C:\D & S\Eigenaar. Alles om de map terug te plaatsen mislukt. Nu is van belang de toepassingsnaam te weten van Mijn Documenten en van Mijn Afbeeldingen (zoals die van Paint b.v. Paint.exe is en in Windows System32). Hoe kunnen mappen hun oorspronkelijke path weer terugkrijgen?

sgrav000
 
Map Mijn documenten is geen toepassing, dus die ga je niet vinden.
Doe eens start / rechtse klik op de map Mijn documenten, eigenschappen, klik "Standaard instellingen herstellen".
 
mappen direct openen

Standaard instellingen herstellen haalde iets uit maar bij lange na niet genoeg. Dank voor het advies. Ik heb Windows XP er overheen geïnstalleerd en nu werkt alles weer.

sgrav000
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan