openen van UEFI (Bios) voor 2e scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Schul

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2006
Ik wil mijn (Bios) openen om de VGA van mij moederbord in te schakelen om een 2e beeldscherm te kunnen aansluiten op mijn pc.
Helaas kan ik mij (Bios) UEFI niet vinden niet via de aangewezen weg:
Charmbalk > instellingen > PC instellingen wijzigen >Algemeen: Geavanceerde opties > Nu opnieuw opstarten > Problemen oplossen > ipv [instellingen van UEFI-firmware (Bios) > Opnieuw opstarten] Geavanceerde optie> (1 Systeemherstel of 2 Herstellen met installatie knop of 3 Automatische herstellen of 4 Opdrachtprompt of 5 Opstartinstellingen) neem ik Opstartinstellingen komt een menu met 9 punten, waar UEFI ook niet bij staat.
Kan iemand mij hier verder op weg helpen.
bvhd

Via de bios setup toets kom je daarin als je opstart, del, F2 of een andere toets kan het zijn, afhankelijk van merk en type PC of moederbord.

Met W8 gaat dat niet op. Dit gaat wel voor W7 een eerdere OS.
Makkelijkste manier is: Starten en gelijk Shift-toest ingedrukt houden. Maar dan kom ik ook niet bij de Bios

Dan heb je een unieke computer en het heeft niets met het os te maken.

Hoe kom je aan de shift?, das geen bios setup toets, maar ja je zult wel gelijk hebben, succes ermee.

Het is mij in het geheel niet mijn bedoeling om u op het verkeerde been te zetten, in tegendeel.
Mijn wijsheid haalde ik van internet daar las ik dat de bios van Windows 8 was gewijzigd. vandaar deze aanwijzingen die ik kreeg het kan zijn dat ik het allemaal verkeerd heb begrepen.
De shift-toets werk wel maar ik kom er niet mee in de bios.

http://acer-nl.custhelp.com/app/ans...2LzEvdGltZS8xMzgyMDMwMTg1L3NpZC9VRW5yczFEbA==

http://acer-nl.custhelp.com/app/ans...1/~/de-bios-modus-van-uefi-wijzigen-in-legacy

Mogelijk weet u een betere oplossing?

Hoi,
uit je 2e link
Wanneer u uw systeem hebt geüpgraded naar Windows 8, is de optie voor het instellen van de UEFI-firmware wellicht niet beschikbaar. Wanneer dit het geval is, voert u de volgende stappen uit: Schakel het systeem in. Zodra het eerste scherm met het Acer logo verschijnt, drukt u onmiddelijk op de toets F2, of de toets DEL voor een desktop, om de BIOS te openen.
De vraag is nu heb je je systeem geüpgraded of stond Win 8 er al op?

Mijn pc is inderdaad vorig jaar geupdate van W7

Inderdaad om in de bios te komen heb ik op 'Del' gedrukt direct na het eerste beeld bij het opstarten. Bingo.
Ik wou een 2e beeldscherm erbij plaatsen, de VGA van de moederbord doet het niet en wou ik het in de Bios inschakelen
Helaas kan ik niet de juiste instelling daarvoor vinden. Hier wordt vermeld 'MSI' met 6 item (Links) 1. Setting, 2 OC, 3 ECO,(rechts) 4.Browser, 5.Utilites 6.Security
Waar kan ik het vinden om VGA in te schakelen in de bios?
msi_z77agd80.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
IGD multimonitor op "enabled" zetten zou wel eens kunnen helpen.
Maar waarom geen 2 schermen op de zwaardere videokaart en "uitgebreid bureaublad" kiezen??

Ik ga eerst kijken of ik zo het beeldscherm ingeschakeld krijg.

Intussen heb ik het gevonden.
Jammer dat de hulp zo stroef ging. Misschien door mijn ondeskundig verkeerd woordgebruik?

Laatst bewerkt door een moderator:
Denk dat het meer ligt aan de eigenwijsheid, niets willen aannemen, alleen doorgaan met het eigen idee erover dan aan de geboden hulp.:evil:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan