Openen van vensters in deze computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vogelrokker

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2004
Mijn probleem is het volgende. Ik open deze computer. Daarin vind ik alle schijven enzo. Als ik dan een schijf wil openen, dan opent hij deze in een apart venster. Terwijl ik bij extra > mapopties heb aangegeven dat hij alles in hetzelfde venster moet openen.

Zit ik dan in een schijf te bladeren (bijvoorbeeld de C: schijf) dan opent hij mappen weer wel in hetzelfde venster. Het is dus alleen als ik vanuit deze computer een map of schijf wil openen.

Sinds ik dit probleem heb kan ik ook verborgen bestanden niet meer weergeven. De optie kan ik nog wel veranderen in mapopties maar een druk op de OK knop zorgt er voor dat mijn oude instellingen blijven staan.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Hey,

dat die optie van verborgen bestanden weer aangaat kan aan een programma dat jij hebt geïnstalleerd liggen.
Er zijn namelijk soort programma's waarmee je mappen kunt verbergen voor ongewenst openen door andere personen. Voorbeeld is Hide Folder XP.
Dit programma zorgd ervoor dat dit soort type bestanden niet kan worden weergegeven.

Het is natuurlijk ook een optie dan je er spyware or adware op hebt staan. Dus als je niet zo'n soort programma hebt geïnstalleerd, moet je maar eens controleren op spyware.

En de reden voor openen in 1 map:
Klik eens met de rechtermuis knop op een map. Ik verwacht dat verkennen dik gedrukt is, en Openen dun is. Maar als openen niet eens zichtbaar is, moet je het maar eens laten weten, dan dan ik een oplossing voor je maken.

Succes,
Mathijs

Bedankt alvast!

Ik heb het probleem nu op 2 computers. De ene gaat al lang mee. De tweede is pas helemaal opnieuw geinstalleerd met alleen de nodige drivers. Verder staat er nog niets op.

De ene computer leek het probleem zojuist verholpen. Maar zodra ik een externe harde schijf, met enkel wat mp3'tjes erop, via USB aan sluit, dan doet het probleem zich weer voor.

De tweede computer krijg ik mijn schijven niet eens meer normaal geopend. Hij komt met het bekende venster "openen met ...".

Ik denk dat je last hebt van een virus.
Mijn pa heeft ook zo'n soort virus gehad.

Dit virus zet zich zelf op elk station en maakt een autorun.ini aan.
Als je dan dubbelklikt op jouw USB stick of schijf start die het virus en wordt die ook op de nieuwe geïnstalleerd.

Wat wij hadden gedaan, is die pc die is geïnfecteerd leeg gegooid. Opnieuw geïnstalleerd, en voordat je een schijf opent, zet je alle bestanden weergeven aan. OOK de systeem bestanden. Dan had ik het station geopent (USB) en de autorun.ini verwijderd. En eventueel ook de andere verborgen bestanden op de schijf. Maar als je een D-schijf hebt of nog meer, zal het virus daar OOK opstaan!

Maar zorg dat je een goede antivirus hebt. Mijn NOD32 heeft ervoor gezorgd dat ik het virus NIET kreeg.

Succes,
Mathijs

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan