Openen Word 2013 document

Status
Niet open voor verdere reacties.

ManuelBeauson

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2014
Ik heb een knop aangemaakt in mijn formulier die bij klikken naar een word document zou moeten gaan .

Ik heb er de volgende code achtergezet maar krijg steeds een foutmelding , wie kan me zeggen wat er fout is

Private Sub Knop74_Click()
Dim objX As word 2013.docx
Dim wordDoc As word.Document

Set objX = GetObject("", "Word.onbetaalde huurgelden")

objX.Application.Visible = True
Set wordDoc = objX.Documents.Open("C:\document.obetaalde huurgelden.docx")

objX.Selection.GoTo What:=wdGoToBookmark, Name:="bmAanhef"
objX.Selection.TypeText strVariabeleMetTekst

wordDoc.Close

End Sub

Ik vraag me ernstig af of:

Dim objX As word 2013.docx

wel een geldige declaratie is.

Tijs.

Word.Application
of
Object

Tijs.

Laatst bewerkt:
heb ik aangepast en krijg die foutcode nu niet meer , nu krijg ik de volgende fout Dim wordDoc As word.Document.

Altijd makkelijk als je antwoord dat je niet enkel aangeeft wat mis is maar ook een oplossing weet te zeggen , anders zijn we enkel het forum aan het vol typen zonder oplossing.

Bedankt voor de snier.
Succes met je vraag.

Tijs.

was niet de bedoeling om een sneer te geven, heeft enkel volgens mij weinig zin om te reageren op een bericht dat het fout is en de mogelijke oplossing niet aanbied.

Ondertussen heb ik nog wat zitten zoeken en volgende gevonden

Shell "C:\Program Files\Microsoft Office 15\root\office15\WINWORD.EXE"/automation", vbMaximizedFocus

AppActivate "Microsoft Word"
Set appword = GetObject(, "word.application")
With appword
.Documents.Add "C:\Users\ictfactory\Documents\Onbetaalde huurgelden.docx"
End With

Echter werkt deze ook niet.

Beetje kort lontje, tijs? TS heeft wel een beetje gelijk; in je eerste post deed je niet meer dan constateren dat TS een fout had. Iets dat-ie zelf ook al donders goed wist :). Tussen vraag en zinvol antwoord zat nu dik 33 minuten, terwijl manuel ook na 3 minuten al een bruikbaar antwoord had kunnen hebben.
@TS:
Als je Late binding gebruikt, dan kan ik mij dat voorstellen. Met Early binding mag de foutmelding niet verschijnen. Maar dan moet Access met IntelliSense zelf al aangeven als je 'Word.d' typt wat de opties zijn voor het object.

Octafish, wie is TS :D

late Binding en Early Binding is Chinees voor mij. Mijn vraag is welke methode ik het best kan gebruiken, mijn eerste post of de laatste post, en wat dien ik aan te passen om het werkend te krijgen.

Je oplossing werkt (logisch trouwens, als je er over nadenkt) niet omdat je ADD gebruikt. Daarmee maak je een nieuw document terwijl jij er een opent.
Code:
Dim appWord As Word.Application
Dim Doc As Word.Document
    Set appWord = GetObject("", "Word.Application")
    appWord.Visible = True
    Set Doc = appWord.Documents.Open("C:\Users\ictfactory\Documents\Onbetaalde huurgelden.docx")

Ik zet 'm niet voor niks neer :). Overigens mag je natuurlijk best je eigen variabele namen gebruiken; dit is toevallig mijn eigen code die ik gebruik.

Ik krijg nog steeds een foutmelding. Deze regel komt in het geel te staan, Private Sub Knop78_Click()

Dan gaat de procedure al héél snel de fout in... Om het verschil te kennen tussen Early Binding en Late Binding raad ik je dit artikeltje aan. Het is al 12 jaar oud, en gaat dus over Office 2000, maar de inhoud staat nog kaarsrecht overeind.

P.S. TS is de aanduiding voor Topic Starter. Jij dus :).

In de eerste stappen van het artikel staat vermeld dat je met onderstaande code word kan openen, enkel word nog niet het document waar je naar toe zou willen. Echter doet die bij mij niets. Ik heb voor te testen een knop aangemaakt in een formulier , bij klikken gebeurtenisprocedure en onderstaande vba erin gezet.
Public Function WordEarly()

Dim objWordApp As Word.Application

Set objWordApp = CreateObject("Word.application")

objWordApp.Visible = True

Set objWordApp = Nothing

End Function

Ik heb via de alt + F11 , dan naar extra en verwijzingen de nodige office en word zaken aangevinkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan