openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

demeyer

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2009
bij Openen van Mijn Documenten verscheen de lijst van de bestanden vroeger altijd alfabetisch - nu moet ik ze telkens weer sorteren
weet iemand soms waar ik Office kan instellen zodat de bestanden opnieuw automatisch gesorteerd verschijnen?

demeyer

In Word... als het gaat om openen van documenten in Word

Open, klik op "weergave" > details, klik hier bovenaan de lijst op "naam", ga weer naar "weergave", klik op lijst... nu zouden ze weer op alfa moeten staan (je kunt in "details" onder andere kiezen of je de lijst alfabetisch wilt, op datum, op type bestand, etc., deze volgorde wordt dan ook in de andere weergaven aangehouden)

Als het gaat om de weergave in verkenner.... dan hoef je alleen maar boven de juiste kolom te klikken.. in dit geval "naam"...

Laatst bewerkt:
dat is net wat ik telkens doe - mijn vraag is hoe kan ik Word instellen dat ik dat niet telkens opnieuw moet doen - vroeger verscheen de lijst automatisch op alfa

demeyer

het enige antwoord dat ik kreeg zei manueel te sorteren, maar mijn vraag was hoe instellen zodat (zoals vroeger) de lijst automatisch gesorteerd verschijnt

demeyer

Volgens mij is dit de oplossing:

Klik op Openen - nu opent het scherm met overzicht van de bestanden
Klik rechtsboven op het pijltje naast het icoon voor Weergaven - je krijgt dan de mogelijkhedenlijst voor weergaven. Kies daar voor Details.
Je krijgt nu de bestanden met hun details (Naam - Grootte - Type - Gewijzigd op).
Klik nu op Naam en de lijst wordt gesorteerd op naam.
Klik weer op Weergaven en kies de gewenste weergave, bijv. Lijst.
Sluit het scherm door op het rode kruisje rechtsboven te klikken.
Nu staat de sorteervolgorde op alfabet. Als je Word afsluit en opnieuw start, zou deze volgorde nog steeds hetzelfde moeten zijn.

Ik hoop dat het helpt.

;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan