OpenGL

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrodor

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2001
Berichten
101
He ik had eens even zin in Carmageddon 2 maar het spel is al redelijk oud en werkt alleen met OpenGL of 3DFX .. maarr ik heb nu een AMD Athlon XP 2200+ met een XFX GEFORCE 4 Ti 4200 128mb OS/Windows XP met DirectX 9.1. Maar zou Carmageddon werken als ik OpenGL drivers installeer? of werkt dat niet bij een Geforce 4/ en/of samen met DirectX 9.1?
 
Als je de Detonator drivers van Nvidia installeerd dan moet het gewoon werken.
OpenGL moet daar bij in zitten.
www.nvidia.com
 
nou als ik C2 start met OpenGL dan crasht hij meteen aan het begin, maar als ik kies voor de 3e optie DirectDraw die naast OpenGL of 3DFX staat dan is alles heeel erg blokkerig
 
Mischien dat de DirectX te nieuw is?
Ik moet je eigenlijk verder een antwoord schuldig blijven, want ik zou het niet weten.
 
Verkeerde sectie: Spellen > Spel werkt niet moet ie in.
 
DirectX9.1 is er niet, tenzij je een onofficiele build hebt. DX9.0b is de nieuwste.
 
dat die 9.1 unofficial zal zijn is niet de reden, want ook met de officiele 9.0b werkte Carmageddon 2 niet... maarja raar dat OpenGL dan niet bij een Geforce 4 werkt.
 
Ligt meer aan de engine van Carmageddon. Denk dus niet dat ie et ook zal doen.
 
naja oke jammer... helaas :( maar mijn laatste vraag is dan of het met Windows 98/ directX 8 en detonator drivers wel zou werken (niet dat ik win98 er nu op heb staan) of komt het er toch op neer dat ik mijn Carmageddon 2 exemplaar de prullenbak in kan doen?
 
Geplaatst door Terrodor
naja oke jammer... helaas :( maar mijn laatste vraag is dan of het met Windows 98/ directX 8 en detonator drivers wel zou werken (niet dat ik win98 er nu op heb staan) of komt het er toch op neer dat ik mijn Carmageddon 2 exemplaar de prullenbak in kan doen?

Misschien dat er een patch is? (ff Googlen dus)
 
Ik speel carma2 gewoon met directx 9.0a en detenator 41.09.. heb verder geen opengl troep geinstalleerd..

Oh btw, dit is niet een probleem die specifiek met een Geforce te maken heeft aangezien hij het op mijn Geforce wel doet.. deze kan beter naar de spellen sectie bij spel werkt niet ;)
 
Laatst bewerkt:
dank u allen voor de hulp... ik probeer dit als laatste nog met die patches en anders zie ik wel wat ik met het schijfje doe.. dus of het zin heeft om deze topic als PROBLEEM OPGELOST TE NOEMEN :S:S:S
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan