opening webpages inside a webbrowser

Status
Niet open voor verdere reacties.

bn2vs

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
18 aug 2007
I have a fully working webbrowser, but i have a problem with links on webpages.
When a link contains target="_blank" and is clicked, then a new page in the default browser will open. I want those pages to open in my webbrowser. Is there a way to do this?

Thnx in advance :)

Zou je je vraag in het nederlands willen herhalen en in het geschikte forum? en wat is het verschil tussen je default browser en je webbrowser???

:shocked: Niet weer...

Ik heb dus een programma dat als webbrowser werkt gemaakt met vb. Als ik op een link op een website in de webbrowser klik die een nieuwe pagina opend word de standaard browser gebruikt, en niet de webbrowser in mijn programma.
Is er een simpele manier om dit op te lossen?

De enige manier lijkt me als je het voor elkaar krijgt om bij de start van het programma je default browser te veranderen in het programma dat je gemaakt hebt (en bij het afsluiten de instellingen weer goed te zetten). Maar ik weet niet of dat via VB mogelijk is.

Kan je een directe link geven? Ik weet niet met welke kernwoorden ik moet zoeken :confused:

Ik heb deze code, die voorkomt dat er een nieuw venster opend, maar ik vind maar niet hoe ik de url kan achterhalen waarnaar het hnieuwe venster normaalgezien zou gaan :(

PHP:
    Private Sub myWin_NewWindow(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.ComponentModel.CancelEventArgs) _
    Handles myWin.NewWindow
        e.Cancel = True
    End Sub

dat gaat ook niet, tenzij je OCX die je gebruikt (ie van MS?) iets van dit heeft:
Code:
webbrowser1.newurl

(wat wss niet zo is - geen oplossing waarschijnlijk)

dat is idd niet zo.

ik vind via google heel veel threads op forums waar mensen hetzelfde probleem hebben, maar er staat nergens een oplossing bij om de webpagina in hetzelfde venster te openen...
is dit onmogfelijk ofzow? :confused:

ja, het is onmogelijk - anders had iemand er wel een oplossing voor ;)

Vegras, wat zou jij dan doen als je een webbrowser had?

je bedoelt er zelf een gemaakt (als in, niet de IE ocx gebruiken)?

het beter maken dan IE :D :cool:

verder gebruik ik de ocx niet zo vaak, en als ik hem gebruik, niet om zelf een browser te maken, maar om een locale HTML ofzo te weergeven (zoals een help-file)

edit: je kan altijd jou programma als default browser instelllen, maar niet veel mensen zullen dat waarderen :p

In dit geval is het juist wel gewenst om mijn browser als default in te stellen. En ik kan het ook als een optie aanbieden bij de eerste keer dat die start :)

Hoe stel ik mn browser in als default?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan