Opensource database

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raymon036

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2010
Wij zijn aan het onderzoeken welk open source database platform wij het beste kunnen gebruiken en ik wil jullie dan ook om advies vragen:

Naast MySQL denken wij aan "PostgreSQL", "Firebird" en "CloudDB" hebben jullie tips en waarom zou de een beter zijn dan de ander?

Bvd,

Raymon

Om mijn doel iets te verduidelijken heb ik een eerste opzet gemaakt, plak en kopieer aub jullie input in mijn onderstaande gegevens:

Database Features Speed Support Stability, ease of use Result (nr.)
MySQL 4 4 5 2nd place
PostgreSQL 5 5 4 1st place
Firebird 3
CloudDB

Features
Gebruikers beweren dat PostgreSQL de meeste functies ondersteund van de open source databases, MySQL komt hier maar bekaaid vanaf qua beoordeling.

Speed
PostgreSQL beweerd een hogere snelheid te behalen dan bv. MySQL, MySQL beweerd daar en tegen weer dat MyISAM tables voor een snellere database zorgen

Support
Qua support wint MySQL het van alle andere, zij hebben een grotere community en dus meer hulpbronnen beschikbaar, er wordt zelfs beweerd dat de PostgreSQL community onvriendelijk is.

Stability, ease of use
Hier is geen overduidelijke winaar tussen PostgreSQL en mySQL, de voorkeuren zijn te verschillend, mensen die al ervaring hebben met bijvoorbeeld ORACLE kiezen eerder voor PostgreSQL.

Alvast bedankt,

Laatst bewerkt:
Voor je jezelf afvraagt "Welke database heb ik nodig" moet je jezelf eerst afvragen "Wat ga ik er mee doen"

Elk van die databases heeft zo zijn eigen voor en nadelen. Totdat je weet wat je zoekt in een database, is er geen juist antwoord.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan