• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

openstaand gedeelde werkmap update zonder afsluiten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

rdr240

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 mei 2015
Hallo,

Ik heb een rooster gemaakt in excel dat op een groot scherm te zien is (gedeeld en alleen lezen) in de koffiekamer.
Wijzigingen in het rooster (ziekte, verlof, enz) worden op een andere werkplek in het rooster gezet doormiddel van een tekst wijziging (geen formule) in een cel.
Wat ik graag zou willen is dat de wijziging automatisch in de koffiekamer overgenomen wordt zonder af te sluiten en op nieuw te openen.
Het mooiste zou zijn dat bv. ieder uur het geopende gedeelde excel bestand ververst wordt.

Wie heeft een oplossing (macro?)

Lees dit er eens over:
http://superuser.com/questions/44018...ng-and-reopeni

Deze mogelijkheid heb ik al geprobeerd en nu nog eens, maar het werkt niet bij openstaande excel map, de wijzigingen zijn niet te zien.
De gedeelde werkmap is beveiligd met een wachtwoord.
De geopende werkmap in de koffie ruimte is alleen lezen geopend om te voorkomen dat iedereen kan wijzigen misschien heeft dat er iets mee te maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan