• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Openstaande posten uitzoeken met excel

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ecel
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ecel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jan 2024
Ik wil openstaande posten uitzoeken met bhv Excel maar is het zijn er heel verschillende, in dit geval,leveranciers met ieder een groot hoeveelheid aan verschillende openstaande posten.

Ik wil met bhv excel kijken of dit proces sneller kan.

Proces
Ik kies een openstaande post uit vanuit een leverancier of klant. Dit lijstje exporteer ik naar excel(hierbii zet ik een filter erop)

Dit lijstje bevat een omschrijving, restbedrag, factuurnummer etc. Aan de hand van de bedragen en omschrijvingen zoek ik de bedragen bij elkaar om dan zonodig met elkaar te vereffenen(voorbeeld: Factuur + €100 en betaling €100= 0)

Maar nu loop ik per bedrag met de filter de soms wel honderden posten na om zo de openstaande uit te zoeken.

Is hier een snellere of handigere manier voor?

VO misschien? Bedrage boven o een kleurtje ....
en dan Filter op kleur...

Welkom. Een snellere manier naar een oplossing is in elk geval een Excel voorbeeldje plaatsen bij de vraag...

Is vermoedelijk iets voor de Solver (Oplosser in het Nederlands).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan