• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Openstaande UserForm automatisch sluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste,

Heb geprobeerd om met de volgende code te werken

Code:
For Each UForm In UserForms
  Unload UForm
Next

Waar zou ik ze moeten zetten ??
Worksheet_Change gaat niet omdat het blad beveiligd is
sheet_activate gaat ook niet want acteraf zal er maar 1 tabblad te zien zijn

Gebrobeerd om de runtime in de code sluiten te stoppen, maar als ze dan nog iets willen uitvoeren stopt deze na een bepaalde tijd

Wat doet de functie vbmodeless ?

Bekijk het eens.
Timer staat op 10 seconden.
Bij elke klik op een knop van het formulier gaat de timer weer op nul zodat het weer 10 seconden duurt voordat het form sluit.

Nb. Alleen Userform3 (Zoeken).

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste HSV,

Zo ver gaat alles nu goed voor UserForm3 en 5

Nu enkel nog het afsluiten van het bestandje na 300 sec (5 min)

Ik kan deze niet plaatsen achter Sub Sluiten
Zo kan men niet van de ene UserForm naar de andere gaan, want hij wordt dan afgesloten na 300 sec.

Bij welk event zou ik deze het beste plaatsen, als er een event is ???

Het werkblad is beveiligd dus geen WorkSheet_Change
Enkel tabblad Reservatie zal te zien zijn en anderen worden verborgen, dus ook geen sheet_activate

Tenzij beide UserForms, 1 min zijn afgesloten dan 300 sec instellen voor afsluiten en opslaan document maar hoe instellen

Bijlagen

Wat ik al eerder zei, bij iedere actie zet je de teller weer op 0, dus ook bij het wisselen van userform.
Met je werkblad events heeft dat niets te maken.

Ik heb het zo gedaan.

Als je een Userform opent en je doet niets, dan sluit het na 10 seconden en het programma 30 seconden later.
Druk je op een sluitknop van een form dan gebeurt er niets, en kan je gewoon naar een ander formulier.

Er zal nog het een en ander aan gesleuteld moeten worden voor de juiste werking (tijden bv.).

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan