OpenSUSE 11.1 in het Nederlands?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Calculus

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2009
Wie weet of de nederlandstalige versie van de nieuwe versie 11.1 van OpenSUSE ergens te koop is. Computercollectief heeft V. 11.1 wel maar alléén in het Engels.
Wie weet of en wanneer de nederlandstalige versie verschijnt?

(Tot nu toe werk ik vlekkeloos met V. 10.2 (Ned) :thumb: maar op een nieuwe pc wil ik de nieuwste versie installeren).

Ja, fijn bedankt. Daar zie ik 'm staan in het Ned.
Alleen ik ga hem niet downloaden. Ik koop hem liever in doos, met dvd en cdroms en handleiding en helemaal compleet met alle toepassingen.
Kost een paar tientjes maar het scheelt je een hoop installatie-sores.
Dus nu nog een adres waar ik de Ned. versie kan bestellen.

Wil je de economische crisis een impuls geven:)
Installeer die Engelse maar en zet hem daarna gewoon in het Nederlands, dan zal er wat gedownload worden en hoplakee jij je zin.

...en zet hem daarna gewoon in het Nederlands, dan zal er wat gedownload worden en hoplakee jij je zin.

Hoe bedoel u: gewoon in het Nederlands zetten?
Lijkt me omslachtig en... zo veel ervaring heb ik nou ook weer niet....:o

Zal inderdaad even zoeken worden naar waar je de taal instellingen kunt vinden. Maar echt moeilijk zal het niet wezen. Er is een "computer" knop links onderin waarin je de soort configuratie schermen kunt vinden. Yast is er één en zo uit mijn hoofd ook een genaamd configuratie. Daarna zoeken naar systeem taal of iets dergelijks. Vergelijkbaar met op Windows de taal veranderen - moet je ook eerste keer even zoeken. Als ik de tijd heb zal ik er een plaatje van maken en posten.
Maar hij kan zeker naar het Nederlands toe want er is een Ned. download.

Klopt inderdaad bij de installatie kun je al voor Ned. kiezen. (niet aan gedacht)
Hierbij ook nog de beloofde afbeelding met e.e.a. daarop aangegeven.
openSUSE.png

Nou in het begin van de installatie voor NL kiezen:):):):)

Inderdaad. Ik heb daar van Novell een e-mail over gekregen met dezelfde tip.
Ik heb ook een url van het documentatiecentrum van Suse en OpenSUSE dat ook voor anderen nuttig kan zijn:

http://nl.opensuse.org/Documentation

Bij het zoeken naar de z.g. boxed versie van OpenSUSE 11.1 werd ik door Computercollectief op het verkeerde been gezet doordat er nadrukkelijk vermeld werd dat het hier om de engelstalige versie zou gaan. Werd bij navraag ook nog telefonisch benadrukt.

In elk geval bedankt voor de feedback.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan