opent niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jurrr

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2009
hallo,
ik heb word bestanden staan die staan op me bureaublad en als je er dan op klikt laat hij echt een seconde en dan stopt die er mee. en opent hij het bestand ook niet.
iemand een idee?

Eerste wat je moet testen is of je word zelf kunt opstarten, en vandaaruit dan de bestanden kunt openen.

Tijs.

Dan maar een herinstallatie van Office doen (of de installatie Herstellen, via configuratie -> Software -> aanklikken Microsoft Office -> Wijzigen kiezen, en dan kun je ergens herstellen danwel reparatie kiezen).

Succes,

Tijs.

nu kan ik hem niet meer installeren, kan ik hem met terug zetten in de tijd wel gewoon terug erop krijgen?

Hoezo kun je 'm niet meer installeren? Welke (fout-)melding krijg je daarbij?

Het terugzetten in de tijd ("Systeemherstel") gaat daar hoogstwaarschijnlijk geen hulp bij bieden, dus die dat maar niet.

Tijs.

dit is de foutmelding

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    25,3 KB · Weergaven: 40
Zoals je ziet is dat een Windows Installer foutmelding.

2932 means that Windows Installer was unable to create file xxxx.xxx
because access was denied (error code 5). Could be a permission problem.
Make sure System has full access to this folder.

Dus zou betekenen dat er met de map waarin Installer het bestand wilde schrijven er rechten/schrijfproblemen zijn.

Doe het volgende:
1. Weet zeker dat er niet een of ander Office programma nog open staat.
2. Installeer en start Windows Installer Cleanup, klik op Microsoft Office 2003, en kies Remove.
3. Probeer de installatie opnieuw. Let erop voor de zekerheid dat als je Vista, W7 of Windows2008 gebruikt je rechtstklikt op setup.exe op de CD-rom en kies voor "Als Administrator uitvoeren"

PS: Ook Windows Installer Cleanup ("Windows Install Cleanup" heet die in je Start-menu) hoogstwaarschijnlijk moeten starten met Administrator-rechten, dus als je Vista, W7 of Windows2008 hebt, rechtsklik op de start-menu ingang ervan, en kies "Als Administrator uitvoeren".

Succes,

Tijs.

bedankt;) ik ga nu eerst even eten en dan ga ik het proberen!

dat is dus ook een probleem die windows installer cleanup kan ik al niet vinden bij vista. op me pc heb ik xp en heb ik hem zo gevonden want dat is toch gewoon die lijst met programma wat er op je pc/laptop staat?

ik kan geen bestanden meer vinden die met word te maken hebben behalve me word documenten. voor de rest kan ik niks meer vinden. bij die word documenten staat nog wel die W van word. dus staat het er dan toch nog?

Dat er nog een W staat wil nog niets zeggen, zeker niet als je de Windows Installer Cleanup gebruikt hebt.

Ik begrijp nu even niet waar je bent in het proces, dus breng even wat duidelijk informatie over wat je ondertussen gedaan hebt (wat wél en niet gedaan/gelukt is).

Tijs.

ik heb alles wat ik kon vinden met het programma Windows installer cleanup gewist. En daarna heb ik hem opnieuw geinstalleerd. Op het allerlaatste stukje gaf hij weer de zelfde foutmelding.

Probeer het volgende:
Ga naar de Windows map, dubbelklik de Installer submap, en haal de map {90110413-6000-11D3-8CFE-0150048383C9} weg (of (veiliger) hernoem 'm). Waarschijnlijk moet je daarvoor eerst eigenaar worden.
In XP: Kijk hier
In Vista/W2008/W7: Kijk hier

Verder moet je de Temp map schoonmaken:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> %temp%
Verwijder alles wat je maar verwijderen kunt (sommige bestanden zullen in gebruik zijn, sla die dan over).

Ik laat hieronder even zien welke rechten er (eigenlijk) moeten staan op die {90110413-6000-11D3-8CFE-0150048383C9} map (in XP):
Administrators: Volledig beheer (overerfd van de Installer map erboven)
Iedereen: Lezen (overerfd van de map Installer map erboven)
System: Volledig beheer (overerfd van de Installer map erboven)
Dus op de Installer map moeten bovengenoemde rechten ook staan, maar dan niet overerfd.
Ik verwacht dat in Vista (ook) TrustedInstaller wordt genoemd in de rechten-instellingen. Is dat het geval dan lijkt me dat correct, dus ga daar niet aan wijzigen.

Verder zou je even naar de volgende instructie kunnen kijken, en zien of dat je probleem oplost:
1. Insert the first disk of your Office CD set in the CD-ROM drive.
2. From the Start menu or desktop, click or double-click Computer or My Computer.
3. Right-click the icon for your CD-ROM drive, and then click Open.
4. Double-click Files, and then double-click Pfiles.
5. Double-click Msoffice. Then double-click Office11.
6. Double-click Offcln.exe.

Daarnaast zou je veiligheidshalve de inhoud van de Office2003 cd kunnen kopieren naar een aparte map op je harde schijf en setup.exe van daaruit draaien.

Verder kun

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan