OpenVPN hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jensvde

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2010
Hallo iedereen,

Ik wil graag het volgende opzetten: OpenVPN server onder windows 7, en client onder Tomato.

Nu wil ik dat de client enkel toegang heeft tot het lokaal internet van de server, en niet kan verbinden met het internet, maar alleen lokaal verbinding krijgt.

Hoe kan ik zoiets instellen?

Ook had ik nog een vraagje. Als windows 7 de server is, en de client verbind met de server, dan krijgt de client toch via de server een lokaal ip adres, niet? Dan kan een apparaat in het netwerk van de server verbinding maken met het netwerk van de client, klopt dit?

Alvast bedankt!

Jens

Beide is meer afhankelijk van de server dan je openvpn implementatie.

Windows 7 KAN DHCP server zijn, maar is dat niet standaard. Ook is de ruleset waaraan je gebruikers kunt onderwerpen op een gewone win7 installatie veel beperkter. Het binnen het netwerk houden van de client is wel moeilijker dan

Bedankt voor je reactie. Maar ik ben volledig nieuw met OpenVPN. Ik heb wel misschien een beter idee. Ik heb twee tomato routers, ik kan er misschien eentje gebruiken als server en eentje gebruiken als client. Beiden draaien ze TomatoUSB. Het enige probleem is dat ik de action restrictions niet aan de praat krijg. Ik ben er al een hele namiddag mee bezig geweest. Als iemand er iets van kent, kan die mij dan helpen via TeamViewer aub?

@wampier kan jij me misschien helpen dan met het opzetten van een openvpn server die alleen lokaal internet krijgt? Ik kan ook gebruik maken van ubuntu als dat voor jouw makkelijker is...

Met ubuntu is het wel makkelijker, maar dat heeft in principe niets te maken met het feit dat het linux is, maar dat (non-server) windows beperkte mogelijkheden krijgen om policies af te dwingen.

Je openVPN user is in principe gewoon een lokale user. Elke configuratie die een normale user niet toestaat het internet te gebruiken kun je ook toepassen op de VPN user. Nu ben ik best redelijk bekend met VPN, maar deze specifieke configuratie zou ik ook moeten onderzoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan