Opera in systray

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kenju

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2001
Ik heb zojuist iets raarsw gedaan, waardoor ik steeds wanneer ik Opera opstart, ook een opera-icoontje in de systray krijg. Op de een of andere manier irriteer ik me hier mateloos aan. Het biedt dan ook totaal geen meerwaarde. En aangezien Opera haar optie-menu's op een erg irreguliere wijze heeft opgebouwd (een groot nadeel aan deze verder prima browser), kan ik nergens vinden hoe ik het weg kan krijgen. Op de site krijg ik alleen een verouderd iets te zien over een plug-in die het mogelijk maakt. Iemand een idee?
Het gaat om Opera 8.02 technical preview 1.

Dat icoontje zit er volgens mij standaard in hoor.
Ik heb het alleen onzichtbaar gemaakt door er in de eigenschappen van de taakbalk voor "altijd verbergen" te kiezen.

Hmm, dan is het me dus niet eerder opgevallen. Bedankt iig, ik heb em ook op die manier maar weggehaald.

Kom ik wel bij een andere vraag. Ik zie er allerlei zaken staan die ik er allang niet meer op heb staan cq. actief zijn. Zoals UCmore, automatische updates, officeprogramma voor verbeteringen, java updates, etc... Hoe kan dit?

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Kenju
Hmm, dan is het me dus niet eerder opgevallen. Bedankt iig, ik heb em ook op die manier maar weggehaald.
Ik verbaasde mij er in het begin ook over.
Waarschijnlijk heb je het pictogram actief gemaakt waardoor deze zichtbaar is geworden.
Geplaatst door Kenju
Kom ik wel bij een andere vraag. Ik zie er allerlei zaken staan die ik er allang niet meer op heb staan cq. actief zijn. Zoals UCmore, automatische updates, officeprogramma voor verbeteringen, java updates, etc... Hoe kan dit?
Dat is bij mij ook zo, ik weet niet hoe je dat kunt opschonen.
Blijft nog ergens in het register achter ofzo?

Geplaatst door Admin_Frisian
ik weet niet hoe je dat kunt opschonen.

Ik wel. :)

1. Open de register-editor (start > uitvoeren > intypen regedit > ok).

Navigeer naar:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\TrayNotify

Verwijder bij die sleutel de volgende twee waarden:
IconStreams
PastIconsStream

Sluit de register-editor af.

2. Open taakbeheer (Ctrl+Alt+Del) en kies het tabblad Processen.
Selecteer explorer.exe en beëindig dat proces. (Je icoontjes, taakbalk enzo verdwijnen nu. Dat is ook de bedoeling.)

3. Open Taakbeheer opnieuw. Kies Bestand > Nieuwe taak.
Type in: explorer.exe en klik OK.
(De icoontjes enzo komen weer terug.)

4. Rechtsklik op de startknop, kies Eigenschappen, tabblad Taakbalk, Aanpassen.
Als het goed is staan daar nu alleen nog icoontjes van programma's die nog op je pc staan.
Je moet nu even opnieuw instellen welke je wilt verbergen.

Dank je Buffy.
Bij deze genoteerd, gebruiken doe ik het misschien later wel eens. :)

Ik kan je iig melden dat het werkt :).
Beiden bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan