Opera; lokatie profiel en tijdelijke opslag

Status
Niet open voor verdere reacties.

snb

Verenigingslid
Lid geworden
12 jun 2008
Berichten
19.734
Wie weet hoe/waar ik het pad voor het profiel van Opera en het pad voor de tijdelijke opslag kan wijzigen ?

Bij voorbaat dank,
 
Laatst bewerkt:
Kan alleen (zo snel) de cache/tijdelijke map instelling vinden. Zie deze link (referentie-lijst met uitleg van alle opera:about instellingen: hier).

M.b.t. profiel kom je mogelijk verder met de /Settings switch bij het openen van Opera, zie deze opstart-opties referentie-lijst

Niet veel hulp, geef ik toe, maar mogelijk helpt het je toch wat verder.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
De profelmappen van Opera vind je her:

  1. In linux is de profiel map hier: "~/.opera".
  2. In WinXP zijn de roaming & local profiel mappen hier:
    "C:\Documents and Settings\user\Application Data\Opera\Opera" (roaming)
    "C:\Documents and Settings\user\Local Settings\Application Data\Opera\Opera" (local)
  3. In Vista/Win7, zijn ze hier:
    "C:\Users\user\AppData\roaming\Opera\Opera" (roaming)
    "C:\Users\user\AppData\local\Opera\Opera" (local)

(Bron)
 
@dorado: Heb je wel uit de startposting begrepen dat het snb erom gaat hoe die profiel+cache mappen te wijzigen naar iets anders dan de standaardwaarden/standaardlocaties?

Tijs.
 
Dank beiden voor jullie reakties.

De ontwikkelingen gaan bij Opera blijkbaar zo snel dat iedere uitleg over hoe je iets aan zou kunnen passen meteen weer achterhaald zijn.
Ik heb de links successsievelijk afgelopen. Het wijzigen van die 2 instellingen is mij echter nog niet gelukt.
@Dorado het gaat mij inderdaad om het wijzigen van de paden, omdat ik de partitie met XP zo beperkt mogelijk wil voorzien van niet-XP gerelateerde zaken.
Ik heb het nog niet opgegeven.
 
Laatst bewerkt:
Ok, Snb, deze zin begrijp ik niet:
@Dorado het gaat mij inderdaad om het wijzigen van de pasen

Iets anders: Welke Opera-versie gebruik je? De goede oude 12.xx, of de prutte nieuwe ??.?? gebaseerd op Chrome? De eerste kan je nl. wel helemaal naar eigen inzicht aanpassen...

P.S; Aha, nu snap ik het, & helaas, van de nieuwe Opera wil ik geen kaas eten... ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb pasen maar even gewijzigd in paden....

Natuurlijk ( :( ) gebruik ik versie 21.0
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan