Opera neemt veel geheugen in beslag

• Onderwerp starter Onderwerp starter sum
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
hmmm....welke is er beter ter vervanging van internet explorer...firefox of opera 8.0. Wie overtuigt mij?

Geplaatst door outlaw36
hmmm....welke is er beter ter vervanging van internet explorer...firefox of opera 8.0. Wie overtuigt mij?

Persoonlijk ben ik meer een ''Opera persoon'', simpel weg omdat beide browser heel anders zijn opgebouwd zo kan ik niet leven met de manier waarop firefox zijn RSS feeds behaneld (als bookmarks, bah ik wil een bericht zien wanneer een RSS feed is geupdate) en moet je voor Firefox redelijk wat extensies downloaden voordat je in de buurt komt van de features van Opera.

Als je er van houd of met je browser te knutselen dan is Firefox zeker de moeite waard, als je gewoon een stevige, veilige en krachtige browser wilt heben waar je vrijwel niks meer aan hoeft te veranderen (als je het wilt kun je natuurllijk nog een andere skin instaleren voor Opera en als je de ingebouwde E-mail Client wilt gebruiken zul je ook even je wachtwoord en dergelijke moeten invulen) dan moet je zeker Opera nemen.

Achter Opera zit een compleet bedrijf en Opera heeft ook zeker wat te verliezen als ze een release uitbrengen die op een bepaald punt niet deugt, in de Firefox 1.0.2 update zat bevoorbeeld een bug waardoor je hardeschijf kapot kon gaan (om het simpel uit te legen) dat soort dingen zullen met Opera nooit gebeuren.

Daarnaast is Opera door onafhankelijke test de veiligste en snelste browser die er is.

Meer informatie over Opera kun je vinden op www.opera.com zelf (klinkt mischien niet betrouwbaar maar Opera geeft genoeg voorbeelden en links om hun stelingen te onderbouwen!).

Ook is Opera een browser met humor! Als je een goed beeld van Opera wilt krijgen moet je eens How to become an Opera lover in thirthy days lezen daarin worden zo'n beetje alle mogelijkheden en toepassingen op een duidelijk manier beschreven, helaas wel in het engels, maar zeker de moeite waard!

Dat zijn kort opgesomd de reden waarom ik voor Opera kies, het simpel weg opsomen van redenen zou te veel tijd kosten en niet echt intressant zijn.

@ Sidi
De chache zelf staat op de hardeschijf en daar is die toepassingen ook van optie, kwa geheugen win je er niks mee maar ik kan me voorstelen dat het wel gewenst is op publieke plaatsen als scholen e.d

Geplaatst door Dolfhin
@ Sidi
De chache zelf staat op de hardeschijf en daar is die toepassingen ook van optie, kwa geheugen win je er niks mee maar ik kan me voorstelen dat het wel gewenst is op publieke plaatsen als scholen e.d
Ah, oke, dank je wel. Mooie verwijzingen ook in je antwoord. Heel goed! Maar of je een Firefox of een Operaman wil worden zul je toch ook zelf moeten ervaren. Voor zeer veel mensen is Firefox je-van-het. Niet in de laatste plaats vanwege de veiligheid die het biedt t.o.v. Internet Explorer. Daar weet ik niet alle ins - en outs van maar het komt erop neer dat hoge bomen (IExpl) nou eenmaal veel wind vangen.
Opera vind ik gewoon lekker werken. Muisbewegingen (I love it...) en sinds versie 8 zelfs spraakgestuurd. Moet ik nog steeds mee experimenteren, trouwens. De e-mail client vind ik geweldig. Ik vind in no-time de mail terug die ik hebben wil. Verder en niet onbelangrijk: ik ben al jaren spam- spy- en malwarevrij. En dat is zeker te danken aan een browser die nou eenmaal niet, zoals IE, in het voetlicht staat en daardoor vatbaarder is voor allerlei troep. Tja, en de "look". Niet het belangrijkste maar het oog wil ook wat en my big-brown eyes kijken het liefst naar Opera. Maar zoals eerder vermeld: het moet even wennen. (Tenminste.... dat was bij mij wel zo.)

hiephoi,
kort en bondige uitleg dolfhin...ik heb m al een paar dagen klaar staan om te installeren maar weet je wat het is,de IE browser zit er echt al 7 jaar bij me in gebakken.Kheb firefox ook al geprobeerd maar vond het toch niet je van het...misschien te weinig mee gegoocheld (1 avondje).
Ik zal m er straks ff opzetten en dan kan ik er meer over kwijt.
grtz jos

Alvast een tip: Als je Opera voor het eerst opstart vind je redelijk veel balken, zoekvensters en knoppen. Dit is volledig naar je eigen smaak in te stellen. Ook is het e-mail\ download\ geschiedenis venster te zien samen met het browserbeeld. Dat is geen probleem als je een groot scherm hebt maar met een klein scherm kun je die snel weg krijgen door op F4 te drukken. Maar nog sneller krijg je 'm weg door de muis helemaal naar links te knallen en een klik te geven. En met dezelfde beweging haal je 'm net zo snel weer terug. Kijk en klik even lekker rond. Wie weet wordt je ook enthousiast voor deze browser.

Succes

brrrrrrrrrrrrrrrrrrr.........wat een gribus browser noway man:8-0:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan