Opera verkleind mijn scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Juutjejuut

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 nov 2023
Hoi, Ik heb sinds kort een probleem met de opera browser. Ik heb een ergonomische muis, om naar beneden te scrollen trek ik aan de balk rechts. Maar zodra ik een millimeter er naast zit (dus op mijn bureaublad kom) worden al mijn tabbladen verticaal door de helft gesplitst. Ik vind dit erg irritant. Dit gebeurd pas sinds opera een vernieuwing heeft doorgevoerd. Hoe kom ik hier vanaf?

Gebruik je Opera niet beeldvullend? Je zou het bureaublad dan niet moeten kunnen zien, dus ook niet ‘misklikken’. Daarnaast krijg je meer browser zonder dat je daar extra voor hoeft te betalen :). Andere vraag: werkt je muiswieltje niet om te scrollen? Of de <pageUp> / <Page Down> toets niet?

Gebruik je Opera niet beeldvullend? Je zou het bureaublad dan niet moeten kunnen zien, dus ook niet ‘misklikken’. Daarnaast krijg je meer browser zonder dat je daar extra voor hoeft te betalen :). Andere vraag: werkt je muiswieltje niet om te scrollen? Of de <pageUp> / <Page Down> toets niet?
Ja natuurlijk staat het op beeld vullend. En mijn muis heeft geen wieltje maar een grote rode bal.

De nieuwste versie heeft de mogelijkheid om het venster te verplaatsen, anders dan met de symbolen rechts boven, door aan de linker of rechter rand van het scherm te klikken. Trackbal werkt wat onhandig misschien. De pijltjes toetsen gebruiken, is dat een mogelijkheid? Een muis heeft een scroll wiel en een trackbal waarschijnlijk een in te stellen scroll optie.
Ik kan mij voorstellen dat u het deelvenster, dat u waarschijnlijk te zien krijgt, op half de grootte heeft staan. Dat is in ieder geval te veranderen door Shift ingedrukt te houden en het verkleinde venster daarbij te vergroten tot ongeveer volledig scherm. Ik hoop dat het helpt.
Anders zal u moeten wachten op verbetering of op een optie om dit uit te kunnen schakelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan