Opera

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leon25

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2007
Alhoewel ik eigenlijk eerst wat topics had moeten doornemen waag ik het er toch maar op : sinds een dag experimenteer ik met Opera .. ongelooflijk resultaat qua snelheid :) !

Weet iemand iets erover te vertellen waarom het zo is ? Ondanks het 'light effect' lijkt me de browser ook redelijk tot zelfs goed beveiligd. Soms zelfs beter dan I.E. ..

Met dank voor antwoord.

PS : er wordt hier ( tot nu toe ) gewerkt met Mozilla FireFox en I.E.

Laatst bewerkt:
Ik vind persoonlijk Firefox iets beter beveiligd maar dat is mijn mening soms heb je dan ook een scherm van haal me hier vandaan etc.

Ik vind persoonlijk Firefox iets beter beveiligd maar dat is mijn mening soms heb je dan ook een scherm van haal me hier vandaan etc.
Waar bazeer je die mening op, vraag ik me dan toch af. Als we op Secunia afgaan dan is Opera toch iets veiliger, al ontlopen ze elkaar niet veel.
http://secunia.com/advisories/graph/?type=sol&period=2010&prod=28698
http://secunia.com/advisories/graph/?type=sol&period=2010&prod=26745
Dus, iets meer lekken bij FF, maar ze zijn allemaal gedicht.
Maar, het is sowieso beter dan IE8
http://secunia.com/advisories/graph/?type=sol&period=2010&prod=21625

Ik had ook al de indruk dat Opera het eigenlijk op beveiligings gebied t.o.v. FF goed doet. I.E. 8 ben ik nooit aan toegekomen ( vanwege Mozilla FireFox ) ..

Na de vroegere 'rampenperiode' is FF een behoorlijk goede browser ( en ook a.h. worden, want die stijgende lijn is er nog steeds ). Maar : ik denk zelf dat veel browsers :

1- veeeeeeel sneller kunnen worden gemaakt
2- zeer compact kunnen zijn, veel minder actuele processor en HD tijden ..
3- en juist alleen al daarom veel beter werken, functioneren in de beveiliging :)

Vaak zie je nog dat een groot % - functie ( net als bij het O.S. ) zomaar meeloopt ..
Het bombastisch opzetten van een browser, wie vraagt daar eigenlijk nog om ? V.g.l. een grote auto met 4 liter die langzamer loopt dan een veel kleiner wagentje met 2 liter .. Ja ok, er gaat wat minder bagage in, dat wel.

De nieuwe I.E. versies zal ik overigens zeker eens testen hier, zien hoe daar de stand van zaken is. Op dit moment heb ik altijd graag meerdere browsers op elke PC. Dan kan ik kiezen tussen snelheid, beveiligings niveau en zo voort.

Laatst bewerkt:
( vanwege Mozilla FireFox ) ..

Na de vroegere 'rampenperiode' is FF een behoorlijk goede browser ( en ook a.h. worden, want die stijgende lijn is er nog steeds ). Maar : ik denk zelf dat veel browsers :

1- veeeeeeel sneller kunnen worden gemaakt
2- zeer compact kunnen zijn, veel minder actuele processor en HD tijden ..
3- en juist alleen al daarom veel beter werken, functioneren in de beveiliging

Vaak zie je nog dat een groot % - functie ( net als bij het O.S. ) zomaar meeloopt ..
Het bombastisch opzetten van een browser, wie vraagt daar eigenlijk nog om ? V.g.l. een grote auto met 4 liter die langzamer loopt dan een veel kleiner wagentje met 2 liter .. Ja oké, er gaat wat minder bagage in, dat wel.
, ik ben het hier mee eens nu weet ik dat Mozilla een soort technologie heeft ontwikkeld dat de processor niet veel werk hoeft te doen, als het opgestart is, en IE 8 of 9 Beta ik vind het nog steeds niks eigenlijk, chrome ben ik ook niet zo over te spreken is wel snel maar dan heb je het ook gehad.

@ Naarling

moet je alles geloven wat op het grote internet staat.

Laatst bewerkt:
Steeds maar weer 'nieuwe' browsers waardoor een nieuwe versie van een O.S. het maar weer net aankon ( puf puf ), althans er toch behoorlijk mee bezig was .. werd wel opvallend. Nu lijkt er een kentering aan te komen : light versies e.d. :thumb:

Mozilla, na de opstart zie je de metertjes ( processor ) wel behoorlijk teruglopen ja.

Laatst bewerkt:
@ Naarling

moet je alles geloven wat op het grote internet staat.
mwa, als ik moet kiezen tussen een willekeurig iemand op een forum en een gerenomeerd beveiligingsbedrijf (Secunia), dan geloof ik toch dat bedrijf.

Dat kan, maar mijn keuze blijft FF, ieder zijn eigen ding zeg ik maar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan