operating system not found

Status
Niet open voor verdere reacties.

topdrop

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2006
ik heb een sony model SVE151J13M laptop met windows 8, als hij opstart komt er operating system not found.

heb het volgende al geprobeert via cmd
bootrec /fixmbr
bootrec /fixboot
bootrec /scanos
bootrec /rebuildbcd

bij de 1ste 3 commands zegt hij succesvol maar bij het rebuildbcd zegt hij na dat ik ja gekozen heb "kan het gevraagde systeemapparaat niet vinden"

en bij het optie pc vernieuwen bij het setup menu. zegt hij "het station waarop windows is geinstaleerd is vergrendeld. ontgrendel het station en probeer het nog een keer."

via cmd ook diskpart uitgevoert vervolgens het command list volume
zie ik 6 volumes.:

foto van list volume

heb de hardeschijf ook in een ander pc (xp) gezet maar bij schijfbeheer zie ik een GPT schijf

iemand nog een ander oplossing hoe ik het opstarten kan herstellen ?

Ook systeemherstel via het dvd werkt niet krijg een popup met
"U moet opgeven welk installatie van windows u wilt trugzetten als u Systeemherstel wilt gebruiken. start de computer opnieuw op.
selecteer een besturingssysteem en selecteer Systeemherstel."

Heb ook het command BCDboot c:\windows /s c: /l en-us uitgevoert,
Hij zegt daarna bootfile succesfull created. maar na het opstarten van de laptop is er niks veranderd,
nogsteeds Operating system not found

heb vande weekand maar windows via recovery partietie opnieuw laten instaleren, maar nu het volgende probleem.
ben alles kwijt :( ik heb een data recovery programma getdataback maar die is voor ntfs en fat partities, en ziet het schijf niet omdat deze een gpt is.

weet iemand een programma hier voor ?

Hoi,

Dit heeft mij vaak gered: http://www.easeus.com/

Is een trail versie met een gelimiteerd aantal GB's wat je kan terughalen. Maar kun je misschien op andere sites de volledige versie vinden :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan