operation system not found

Status
Niet open voor verdere reacties.

cort

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2002
Berichten
986
Op de pc van mijn dochtertje kreeg ik een zeker ogenblik een blauw scherm.Ik heb toen de pc herstart en een virusscan gedaan met Norton;Hij viel na een tijdje terug op en blauw scherm.Na opstarten blijf hij nu steken in het begin en dan krijg ik de melding : OPERATION SYSTEM NOT FOUND
Wie kan mij helpen?

Thanks
 
Oei...klinkt niet best:(
Okay,
Kans 1 is dat je harde schijf overleden is
Kans 2 is dat er nog een diskette in je station zit
Kans 3 is dat een virus de boel gewist heeft (niet waarschijnlijk)

Je kan ook even kijken of je de Boot Sequence kan veranderen van A, C naar C,A
 
Laatst bewerkt:
als die boot van a,c naar c,a gezet wordt,kan ik dan iets meer.
 
Nou dan gaat hij in ieder geval van je schijf proberen op te starten i.p.v diskette.
Maar ben bang dat het formateren word.
 
besturing systeem

wat voor besturing systeem heb je ?
voor dat je gaat formateren
 
Re: besturing systeem

Geplaatst door handigeharrie
wat voor besturing systeem heb je ?
voor dat je gaat formateren

Kijk es in welke sectie deze vraag staat....
 
Window XP.

Ik had hem een tijdje uigezet en dan terugopgestart met mijn bootmenu te veranderen.Hij heeft terug windows opgestart .Ben nu bezig hem te scannen op virussen met Norton.Ik heb hem vandaag geupdated,dus ik veronderstel dat hij wel iets zal vinden.Of moet ik nog een andere virusscan proberen.

Thanks
 
heb ik gedaan.Geen oplossing.

Heb dan geprobeerd om met de XP cdrom een nieuwe installatie te doen en te formateren,maar ik krijg het bericht dat hij de harddisk niet vind.

Help!!!
 
Mischien simpel...maar ook ff naar je kabeltjes kijken of alles nog goed vast zit.
 
oh oh

vind hij hem in de bios ook niet meer ? misschien wat raymond zegt kabel anders ben ik er bang voor.
 
waar kan ik zien of hij hem in de BIOS vindt of niet?
 
eh

sorrie ik dacht senior dat moet lukken,

als je de bios opstart vaak doe je dat met F2 of del, dan is het verschillend wat voor een bios je hebt soms staat er auto detect harddisk soms zie je waar je harddisk gedefineerd staat, user, auto of define of zo iets daar moet je zelf ff een speuren.maar als je daar niet bekent mee bent kun je beter is het layer 1 nakijken en dat is of de kabels nog wel vast zitten en als je toch de kap eraf hebt luisteren of hij nog spint als je je computer aanzet.

succes.
 
ik ben in de BIOS gaan kijken.
Er stond ide driver : NONE.dat heb ik verandert in USER.
Nu heb ik hem al 3 maal opgestart zonder problemen.Bedankt in ieder geval.
Ik ben nu een scan aan het doen met norton.Ik zal kijken of hij tot op einde doorgaat.

Vraagje:hoe kan er in de BIOS iets veranderen?Mijn dochtertje komt er nooit niet in en ik ook niet.

Thanks
 
weer blauw scherm tijdens scan.

We zoeken morgen wel weer verder.
 
op mijn blauw scherm staat er

Kernel Stack Inpage Error

stop 0x000000077(0xc00000000e ;;;;;)

Misschien kunnen jullie wat mee,maar voor mij is dat chinees.
 
denk dat mijn harde schijf kapot is.Kan zelfs niet meer formateren.Dus naar de winkel en alles herbeginnen.
 
Je kan ook alle partities wissen in Fdisk en vervolgens opnieuw formateren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan