Operators

Status
Niet open voor verdere reacties.

hawkins

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2009
Berichten
57
Ik heb hier een script:

PHP:
$d1 = $Dagen2 - $Dagen1;
$c1 = $d1 * $totaal;
$c2 = $c1 + $Tijd1;
$c3 = $c2 - $Tijd2;
$ac1 = $c3*$erbij1;
$ac2 = $c3*$erbij2;
$ac3 = $c3*$erbij3;
$ac4 = $c3*$erbij4;

$Geld = $ac1;
$Steal = $ac2;
$Fuel = $ac3;
$Other = $ac4;


mysql_query("UPDATE products SET `Geld` = `Geld' + ".$Geld." WHERE Naam =`$naam2`");
mysql_query("UPDATE products SET `Steal` = `Steal' + ".$Steal." WHERE Naam =`$naam2`");
mysql_query("UPDATE products SET `Fuel` = `Fuel' + ".$Fuel." WHERE Naam =`$naam2`");
mysql_query("UPDATE products SET `Other` = `Other' + ".$Other." WHERE Naam =`$naam2`");


Maar als ik hem uitvoer lukt het niet om de gegevens te updaten, ik denk dat mijn fout in de + operator zit. Ik heb namelijk alle variables getest met echo wat ze weergeven en dat klopt, maar het wordt niet geupdate in de database.

Weet iemand misschien wat ik moet doen.
 
Ik zou als ik jou was eerst de waarde ophalen en daarna opslaan!
let ook goed op welke '/`/" je gebruikt! De code is er erg gevoelig voor, ook MySQL!
Ik kan je aanraden om niet te rekenen in de query, maar er buiten!
In MySQL zou ik tabellen aanspreken met `<tabel/kolomnaam>` en waardes met '<waarde>' (dat doe je nu niet. Nu doe je `<waarde>' +... dat kan natuurlijk niet!

PHP:
mysql_query("UPDATE products SET `Geld` = '".$Geld."', `Steal` = '".$Steal."', `Fuel` = '".$Fuel."', `Other` = '".$Other."'  WHERE Naam = '".$naam2."'");
 
`<tabel/kolomnaam>`

Waarom? Dat werkt fouten in de hand. Tabel- en kolomnamen gewoon altijd zonder quotes, waarden altijd met single quote.
 
`<tabel/kolomnaam>`

Waarom? Dat werkt fouten in de hand. Tabel- en kolomnamen gewoon altijd zonder quotes, waarden altijd met single quote.

Ik gebruik ook geen quotes voor tabel en kolomnamen, maar hij had het erin staan. Om verwarring te voorkomen hoef je ze niet te gebruiken! Maar sommige mensen vinden het wel fijn/handig om het te gebruiken! Mij maakt het niet uit dus hij/zij mag het lekker zelf weten wat ze doen!
 
Het is alleen niet handig/fijn. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan