• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opervlakte : benodigheden

Status
Niet open voor verdere reacties.

mschell

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2008
Hallo,
Wie zou me willen helpen om in excel, de bijlage te perfectioneren.
Zoals je zal zien, is mijn bedoeling om gemakkelijk te berekenen , Hoeveel rollen behangpapier, of of verf er nodig is om een opperlakte te dekken.
Dat die ik ineen gestoken heb, is nogal voor mij wat ingewikeld.
Dus zou ik durven vragen aan de mensen van Helpmij ! om het misschien wat duidelijker op te maken.
bedoelling
- Auto berekening van oppervlakte , samenvatting van verschillende muren
- Benodigde behangpapier
- benodigde Lijm
- benodige verf enz.

Alvast vriendelijk bedankt
Martin Mschell

Bijlagen

Het bestand dat je als attachement hebt toegevoegd heeft de extensie .xlsx, dit is een extensie die niet wordt ondersteund door Excel versies 2003 en ouder.

Houdt dus in dat forumleden die met een van die niet 2007 versies werken je niet kunnen helpen. Sla je bestand op als .xls en post het nogmaals !

Erik

Re opervlakte

Ik ben aan het stoeien geweest met het behang.

Bedoel je zoiets?

Voor het behang goed ! maar ik wil ook het totale opervlakte samen berekenen,en zo weten hoeveel behang/verf nodig heb op het totale M² - Maar waar is de berekening, benodigde verf./Vernis
Bedoelling, Hoeveel verf/Vernis heb je nodig ?, als je weet dat 1 pot verf/vernis met inhoud van 2.5L. 20m²/L dekt. Hoeveel Liter of potten heb ik dan nodig voor per muur en voor het totale opervlakte.

Zie het eerste XLS bestandje.

RE: Opervlakte

Beste popipipo

Dat is het wat ik bedoelde, Mag ik zeggen dat je één engel bent.:thumb:
Voor mij was dat echt een beetje ingewikkeld, tja 30 jaar geleden dat ik naar school ging.:(
Nu dat we toch bezig zijn! misschien nog een berekening Voor muur tegels, en verhouding van cement en zand.

Mag ik nog wat vragen?, In een van de cellen heb ik het formule Integergezien, Wat doet deze formule.

Alvast bedankt

Met vriendelijke groeten

M. Schell

tja 30 jaar geleden dat ik naar school ging
Dan verschillen we niet veel in leeftijd.

Integer is hetzelfde als afronden naar beneden met geen cijfers achter de komma.
Cel I6: INT(I3/D3) Het aantal hele banen uit een rol moet altijd een geheel getal zijn
Wikipedia zegt: In de informatica is een integer een geheel getal.

Nu dat we toch bezig zijn! misschien nog een berekening Voor muur tegels, en verhouding van cement en zand.

Doe zelf eens de eerste aanzet. Als het niet lukt kunnen we je altijd nog helpen.

Beste popipipo

Dat is het wat ik bedoelde, Mag ik zeggen dat je één engel bent.:thumb:
Voor mij was dat echt een beetje ingewikkeld, tja 30 jaar geleden dat ik naar school ging.:(

Mag ik nog wat vragen?, In een van de cellen heb ik het formule Integergezien, Wat doet deze formule.

Alvast bedankt

Met vriendelijke groeten

M. Schell

INTEGER rondt waardes naar beneden af op gehele getallen.
Je zou in de plaats ook GEHEEL of AFRONDEN.NAAR.BENEDEN kunnen gebruiken maar met deze 2 laatsten kan je ook het aantal decimale opgeven. Bij INTEGER kan dat niet.

Stel cel A1=4,9
Onderstaande formules hebben dan hetzelfde resultaat. Namelijk: 4.

= INTEGER(A1)
= GEHEEL(A1;0)
= AFRONDEN.NAAR.BENEDEN(A1;0)

Oh ja, bij GEHEEL kan je het aantal decimalen opgeven.
Bij AFRONDEN.NAAR.BENEDEN moet je het aantal decimalen opgeven.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Het bestand dat je als attachement hebt toegevoegd heeft de extensie .xlsx, dit is een extensie die niet wordt ondersteund door Excel versies 2003 en ouder.

Houdt dus in dat forumleden die met een van die niet 2007 versies werken je niet kunnen helpen. Sla je bestand op als .xls en post het nogmaals !

Erik

Er zijn wel conversieprogramma's die zorgen dat Excel 2003 ook Excel 2007 bestanden kan lezen.
Maar ik geef toe dat het soms behelpen is omdat een aantal functionaliteiten niet in Excel 2003 zitten.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Tanks,

Dan verschillen we niet veel in leeftijd.

Integer is hetzelfde als afronden naar beneden met geen cijfers achter de komma.
Cel I6: INT(I3/D3) Het aantal hele banen uit een rol moet altijd een geheel getal zijn
Wikipedia zegt: In de informatica is een integer een geheel getal.

Doe zelf eens de eerste aanzet. Als het niet lukt kunnen we je altijd nog helpen.

Inderdaad je hebt gelijk! ik zal het zelf proberen.
Toch van harte bedankt voor je uitleg betreft integer.

Een aangename werkweek toegewenst

NB. bestaat hier geen Bedank knop

mvg.

Duidelijk

INTEGER rondt waardes naar beneden af op gehele getallen.
Je zou in de plaats ook GEHEEL of AFRONDEN.NAAR.BENEDEN kunnen gebruiken maar met deze 2 laatsten kan je ook het aantal decimale opgeven. Bij INTEGER kan dat niet.

Stel cel A1=4,9
Onderstaande formules hebben dan hetzelfde resultaat. Namelijk: 4.

= INTEGER(A1)
= GEHEEL(A1;0)
= AFRONDEN.NAAR.BENEDEN(A1;0)

Oh ja, bij GEHEEL kan je het aantal decimalen opgeven.
Bij AFRONDEN.NAAR.BENEDEN moet je het aantal decimalen opgeven.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Dank u, Het wordt me steeds duidelijker.
mvg
M.Schell

Dank u, Het wordt me steeds duidelijker.
mvg
M.Schell

Dat is mooi, want daar gaat het om.:thumb:
Rechts onderaan deze pagina zit een knop "vraag is opgelost".
Gaarne deze aanklikken.
Bvd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan