opgeblazen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike16

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2001
hoi ik heb een probleempje.

ik heb ondertussen dat de comp aan stond een voedingstekker van hd2 er af gehaalt en er weer opgedaan maar verkeerd er kwam een flits van de stekker en de comp viel uit ik krijg hem niet meer aan.

is nu alles kapot of alleen de voeding?

ik heb de voeding los gehaalt en gekeken naar een zekering maar die zie ik niet.

of is alles nu kapot?

wie weet raad.

alvast bedankt groetjes mike

Geen idee of je pc nu echt definitief kapot is.

(aan dit antwoord heb je dus helemaal niets)

Nou goed..
Doet je pc helemaal niets?
Geen lampje dus ergens in je pc, of een ventilator die aan gaat?

(harde schijf 2 heb je natuurlijk weer losgehaald?)

Gebeurt er helemaal niets, dan is de voeding kapot, lijkt me. Dan zal je dus ergens een andere voeding vandaan moeten halen..

//edit// laat bepaalde meningen maar achterwege.//als sukkel al niet meer mag... hoe wil je dit dan noemen?
Ik probeer hem toch ook te helpen...

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is niet te zeggen. Een kwestie van uitproberen dus.

Hoi je zult er nu wel van geleerd hebben:)
volgens mij zit er toch wel een zekering in die voeding of vergis ik mij nu.

Geplaatst door mike16
ik heb de voeding los gehaalt en gekeken naar een zekering maar die zie ik niet.
Dan is die zekering goed verborgen, die moet er wel zijn hoor.

Dennis.

Niet alle voedingen zijn voorzien van standaard glaszekeringen. Er zijn ook electronische zekeringen en zekeringen in b.v. zwarte behuizingen. Het identificeren van de zekering is dus niet alleen een kwestie van oppervlakkig kijken.

zo duur is een voeding toch ook weer niet?
(althans.. ik vind ze niet duur)

Of natuurlijk iemand zoeken die (echt) verstand heeft van dit soort zaken

Ik denk dat alleen je voeding kapot is maar dat weet je nooit zeker. Ik heb een keer een 300 watt voeding opgeblazen doordat ik flink zat te gamen en cpu was ook nog flink opgevoerd. Vervolgens heb ik de voeding vervangen en mijn pc werkte weer. Ik hoorde toen ook een harde klap.
www.tweakers.net/pricewatch

andere voeding

hoi ik heb nu een nieuwe voeding er in gezet de comp ging aan nog geen 5 minuten toen viel hij weer uit. ik heb verder niks op aan gesloten alleen de 1ste hd.
maar na die 5 min viel hij uit en ging niet meer aan.

is hij nu echt kapot?

deze kast en voeding heb ik

kan ik proberen de hd in een andere comp of is de kans dan groot dat ik die comp ook opblaas.

weet iemand nog raad?

alvast bedankt groetjes mike

Hallo

Elke p.supply bezit een primaire zekering .

Bij p.c. voedingen , zijn deze meestal gesoldeerd op de printplaat binnenin de metalen behuizing."niet ver van de ingangsconnector 220/230V"

De defekte ??? harddisk zou ik eerst eens opstarten d.m.v. een andere , losse p.supply , en kijken of hij zichzelf nog initialiseert , en "spindelt " , draait ... alvorens terug in een complete configuratie te "testen".

De "nieuwe" voeding , bezit die hetzelfde vermogen???

En ... controleer ook eens alle ventilatoren op hun korrekte werking , het zou kunnen , dat je in de euforie een of andere konnektor v/d fan's hebt losgeduwd..

Zeker gezien het feit , dat de betrokken p.c. +/- 5 min werkt......

Peter

Ook ik denk aan een losse of slecht aangedrukte stekker.

De tweede hdd heb je de stekker verkeerd erin gedaan of wat is er nu gebeurt, als je de stekker omdraait ( wat moeilijk gaat ivm de schuine kant ) dan kan de hdd stuk gaan.

De gele ader is 12 volt en de rode is 5 volt.

groetjes speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan