• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgehaalde gegevens doortrekken in nieuw bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruce012

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2005
Hallo,

Ik wil gegevens op een rijtje gaa zetten die ik her en der uit een ander excel bestand haal.
Ik heb deze gegevens in 12 bestanden staan (12 periodes)
In elke periode bestand staan de gegevens op dezelfde plaats en ik wil dus alleen de verwijzing naar de periode doortrekken

Voorbeeld:
='[Periode01.xlsx]Blad1'!$F$19
='[Periode02.xlsx]Blad1'!$F$19
='[Periode03.xlsx]Blad1'!$F$19
enz..
enz..

Omdat het heel veel cellen en gegevens betreft wil ik het liever niet handmatig doen, dus als er een truckje bestaat hoor ik het graag.
BVD!

Zoiets?
Code:
=INDIRECT("'[Periode"&TEKST([COLOR="#FF0000"]RIJ()-0[/COLOR];"0#")&".xlsx]Blad1'![COLOR="#0000FF"]$F$19[/COLOR]")

Deze werkt bij invullen in A1.

Als je deze formule in een andere rij invult dan de eerste dan moet je het rode gedeelte zodanig aanpassen dat de uitkomst 1 is. Dus bij invullen in D10 (10e rij) moet het rode gedeelte worden: RIJ()-9, en bij gebruik in E5 moet het RIJ()-4 worden.

Het blauwe gedeelte kun je eventueel zelf aanpassen op een soortgelijke manier. Bij het plaatsen van een representatief voorbeeld Excel-bestand had je hiermee assistentie kunnen krijgen.

Vervolgens kun je doortrekken naar beneden.

PS: bedenk ook dat verwijzingen alleen werken als het desbetreffende bestand open staat!

Laatst bewerkt:
Inderdaad, met voorbeeldje kom je waarschijnlijk gelijk tot goede oplossingen.

Voor C4:
Code:
=INDIRECT("'S:\Mijn map\Dave\Gegevens Dave\["&$B4&".xlsx]Verstoringen'!$"&TEKEN(KOLOM()+62)&"$"&RIJ()+15)

Nogmaals de opmerking: alle bestanden waarnaar je verwijst moeten open staan.

'Indirect' zal niet werken met gesloten bestanden.

Hier zal je een VBA-oplossing moeten voor verzinnen.

Of je kopieert de bestanden in 1 werkboek op 12 tabbladen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan