• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

opgehaalde gegevens telkens automatisch sorteren in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcusG

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2010
Dag iedereen, ik zit met een enorm probleem.
Ik ben met beursnoteringen bezig in excel, waarbij iedere minuut de gegevens vernieuwd worden. Deze gegevens worden gehaald van een externe webpagina met real time koersen.
Alles werkt prima, behalve het sorteren. De externe gegevens zijn namelijk alfabetisch gerangschikt en die rangschikking is een vast gegeven. Ik wil nu na iedere minuut niet enkel de koersen aanpassen (wat in orde is) maar tevens ook mijn gegevens rangschikken van grootste stijger naar grootste daler. Ik heb twee kolommen: een met positieve en negatieve procenten en een met "=RANG(....)".

Heeft iemand een pasklare oplossing om na iedere import van gewijzigde gegevens (om de minuut) ook automatisch deze gegevens opnieuw te ordenen?

Dank bij voorbaat! Marcus

Jammer

Jammer, geen respons. Ik ben geen dikke meneer met veeeel centen hoor, ik probeer gewoon voor mezelf wat analyses te maken. Het moet volgens mij mogelijk zijn om iets te doen met een macro, een voorbeeldje zou echt al voldoende zijn.
Please???

Misschien helpt dit je op weg. Het gaat om de programmacode:

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

Application.ScreenUpdating = False

'If Intersect(Target, Range("D4")) Is Nothing Then Exit Sub
If Target.Address = Range("jaar").Address Then

Range("C7:e101").Select
    Selection.Sort Key1:=Range("e7"), Order1:=xlAscending, Key2:=Range("C7") _
        , Order2:=xlAscending, Header:=xlNo, OrderCustom:=1, MatchCase:=False, _
        Orientation:=xlTopToBottom, DataOption1:=xlSortNormal, DataOption2:= _
        xlSortNormal
    Range("C3").Select
    ActiveWorkbook.Save
End If

Application.ScreenUpdating = True

End Sub

Toch bedankt

Beiden bedankt voor jullie inzet, maar dat is het toch niet of ik doe iets verkeerd in VBA. Mijn uitleg kan misschien ook wel wat beter.
Ik heb op dit ogenblik 13 kolommen. De eerste 10 kolommen (A-J) hebben een vaste opmaak. Het zijn tabellen waarvan er acht om de minuut automatisch bijgewerkt worden (gegevens van web). Kolom E toont de wijzigingen (+ of -) in procenten en is het meest geschikt om automatisch te controleren op wijzigingen en aan de hand van die wijzigingen de rangschikking van alle rijen aan te passen.
De gegevens beginnen bij A5 en eindigen bij A127 ... Phoe!! Wat een uitleg.

Misschien kan dit jullie in een richting duwen??? Thanks!

Zet in ThisWorkbook:
Code:
Private Sub Workbook_Open()
Sorteren

End Sub
Zet in een Module:
Code:
Sub Sorteren()
Range("A5:I127").Sort Key1:=Range("A5")
Application.OnTime Now + TimeValue("00:01:00"), "Sorteren"

End Sub

Bij het openen van het bestand wordt de macro Sorteren gestart.
Deze macro sorteert het bereik A5 t/m I127 en wordt automatisch ieder minuut weer gestart.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Hartelijk dank!

Dankzij jullie inzet en wat proberen inzicht te krijgen in VBA, is het mij gelukt!!!!
Nogmaals hartelijk dank!

@keljefco Graag een eigen vraag maken a.u.b. Het is niet netjes om in een ander zijn of haar vraag jouw probleem aan de orde te stellen. Bovendien is het verwarrend voor de helpers en de oorspronkelijke vragensteller. tevens zit het topic tegen z'n houdbaarheidsdatum aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan