• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgenomen macro creëert meer grafieken dan gepland...

Status
Niet open voor verdere reacties.

robvandijk79

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2007
Ik heb een macro opgenomen om grafieken te creëren uit een draaitabel. Dit heb ik gedaan door de draaitabel te plakken als "waarden" (plakken speciaal) en vervolgens heb ik handmatig de grafieken aangemaakt. Echter, wanneer ik de macro nu run, zie ik dat er op de achtergrond meer grafieken aangemaakt worden dan de bedoeling is. Na het runnen zie ik namelijk de grafieken die ik wil hebben en daarnaast allemaal strepen. Wanneer ik de strepen selecteer en uitrek, komen de ongewenste grafieken tevoorschijn.

Heeft iemand een idee hoe ik alleen de gewenste grafieken krijg m.b.v. het opnemen van een macro of mss handmatig te coderen?

Mvgr, Rob

Beste Rob,

Altijd handig wanneer je een voorbeeldje meestuurt...

Greetz, Raf.

Ik heb een andere manier gevonden om het probleem op te lossen. Ik heb namelijk de draaitabel geplakt als waarden (plakken speciaal). Vanuit die tabel heb ik voor iedere gewenste grafiek een sub-tabel gemaakt met celverwijzingen en vanuit iedere gewenste sub-tabel een grafiek. Wanneer ik de draaitabel ververs kopieer ik de uitkomst weer over bovengenoemde tabel. Voorwaarde is dus wel dat je een vaste lay-out voor de basistabel hebt.

Het is misschien wat omslachtig, maar voor een klein aantal grafieken is het nog te overzien.

Groet, Rob

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan