• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgenomen macro werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

klinckenberg

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2008
Berichten
9
Ik heb een lijst met diverse dataformaten. Wanneer ik nu met CTRL-H de tekst verander lukt het me wel om dit allemaal aan te passen. Maar wanneer ik er een macro van maak en koppel aan een knop, werkt het niet meer. Hij wisselt in sommige velden de maandaanduiding met de dagaanduiding.

Wat doe ik verkeerd?

Alvast bedankt


Bekijk bijlage Tommy.xls
 
Code:
Sub DatumOmzetten()
Range("G2:H1500").Replace " Mar ", "-3-"
Range("G2:H1500").Replace " May ", "-5-"
Range("G2:H1500").Replace " Oct ", "-10-"
Range("G2:H1500").HorizontalAlignment = xlRight
End Sub

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Code:
Sub DatumOmzetten()
Range("G2:H1500").Replace " Mar ", "-3-"
Range("G2:H1500").Replace " May ", "-5-"
Range("G2:H1500").Replace " Oct ", "-10-"
Range("G2:H1500").HorizontalAlignment = xlRight
End Sub

Met vriendelijke groet,


Roncancio



Hoi Ronacancio,

helaas het werkt het niet. De velden blijven verkeerd omgezet worden.
 
Toch wel.
Ik heb de knop aan mijn code toegevoegd en in bijgevoegd bestand zie je het resultaat.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 

Bijlagen

  • Tommy.zip
    24,6 KB · Weergaven: 11
Toch wel.
Ik heb de knop aan mijn code toegevoegd en in bijgevoegd bestand zie je het resultaat.

Met vriendelijke groet,


Roncancio



Klopt voor de eerste paar regels, maar als je kijkt bij regel 134 zul je zien dat de datum van 12 maart na de klik op de knop verandert is naar 3 december.
 
Ik heb de code aangepast.
Volgens mij klopt het zo beter.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 

Bijlagen

  • Tommy.zip
    24,1 KB · Weergaven: 16
Klinckenberg,
Ik had hier een bericht geplaatst met bijlage, maar is was daarmee waarschijnlijk wat te snel en heb dat bericht verwijderd. Ik zie nl. nu pas dat de datum waarbij de maand niet in tekst staat, maar als getal
(bv. 6-4-10), dat daar door mijn macro van gemaakt werd: 04-06-10. Als dat de bedoeling is, dan zou die macro ok zijn, maar ik denk dat dat niet de bedoeling is. Wil je even laten weten of dat zo is?
 
Als je wenst wat ik denk (zie mijn bericht hierboven), dus dat bv. 6-4-10 ook moet worden weergegeven als 06-04-10, dan is de oplossing in deze bijlage correct. Het is een oplossing die niet voor drie maar voor alle maanden geldt en waarbij je de namen van de maanden niet hoeft te specificeren.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan