Opgeslagen tekstdocument "header.htm" kan niet worden geopend.

Status
Niet open voor verdere reacties.

homoerectus

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jan 2013
Een door mij een paar jaar geleden naar een kennis verstuurde email met bijlage heb ik naar mijzelf doorgestuurd. Reden het origineel was ik kwijt. Daarna heb ik de bijlage, waar het mij dus om te doen was, opgeslagen onder Mijn Documenten. Daarna geprobeerd om het header-htm document (in Word) te openen.
Dit bleek niet mogelijk. Op de onderste balk verscheen alleen een rode cirkel met een rode streep erdoorheen en de tekst: web sites met beperkte toegang. Vervolgens na dubbelklik op Internetopties-Beveiliging. Het is de site met de cookie-instelling, etc. Het is me niet duidelijk wat ik hier moet doen om alsnog het document te kunnen openen. Heeft iemand hiermee ervaring. Wat te doen?
Ik werk met Windows XP.
Homoerectus.

Het is een .htm-bestand. En dat is, net als een .html-bestand, een bestandje voor webpagina's.
Dus dat kan je niet met Word openen.
Hoe je dat vroeger had geopend, is me een raadsel.
Misschien helpt het om de extensie naar .doc of .docx te veranderen.

Als het een echt html bestand is, kun je de extensie beter veranderen in .txt

"header.htm" document openen

5-1-2013
Hartelijk dank voor het meedenken aan een oplossing.
De suggestie kwam er op neer dat je de extensie moest veranderen. Hoe, dat wist ik niet.
Door enig zoekwerk en proberen kwam ik erachter. De betreffende e-mail met de .htm bijlage had ik nog.
Onder de bijlage staat: opslaan zonder opties. Dan blijft het een .htm document.
Door via het Bestand links boven te kiezen voor de optie: opslaan als, was er een keuze mogelijkheid voor o.a. .txt. Dit gedaan en vervolgens via Mijn documenten het tekstdocument gevonden en geopend.
Dus de oplossing gevonden. Weer wat geleerd!
Homoerectus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan