Opgezochte data uit keuzelijst met invoervak opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

timboymans

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2007
Hoi,

Ik heb het volgende probleem. Ik heb een database met producten die in onze zaak staan en die de klanten zelf op de pc kunnen opzoeken (info over prijs e.d.). Elk product heeft 'n bepaalde code, en deze code vult de klant in in een niet-afhankelijke keuzelijst met invoervak. Het juiste product met de bijbehorende informatie wordt dan weergegeven. Tot zover loopt alles goed en is het nog simpel. Ik wil echter weten wát de klanten precies hebben opgezocht in de database, zodat ik kan zien welke producten lopen en welke niet. De waarden in de keuzelijst (de productcodes) mogen echter niet gewijzigd en/of uitgebreid worden. In feite wil ik dus een soort logboek creeëren, waarin een lijst samengesteld wordt van de productcodes die allemaal zijn opgezocht uit de keuzelijst. Liefst met datum/tijd.

Hopelijk kan iemand zich aan deze uitdaging wagen en mij helpen met de oplossing!
Alvast heel hartelijk dank!

Laatst bewerkt:
Ze kunnen uit die lijst ook gewoon een code selecteren (zonder iets in te typen)? Misschien kan je een apparte tabel maken met als bron de lijst met codes. Telkens wanneer iemand dan een code selecteert of invult wordt deze code in die tabel opgeslagen. Je kan ook een rapport hieraan koppelen zodat je een duidelijk overzicht hebt over de geselecteerde codes.

Men kan inderdaad zowel iets intypen als iets selecteren. Hoe bedoel je precies een aparte tabel met als bron de productcodes? Je bedoelt een tabel naast de tabel met productcodes en prijzen die nu als bron dient? Ik heb net gekeken, maar ik kom er niet uit.

Je maakt een query met alleen de codes in. Dan maak je een tabel met als bron die query (met bron bedoel ik de tabel of querry waar de gegevens uit gehaalt moeten worden).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan