Opgezochte waarde in tekstvak tonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chrisss

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2006
Hallo,

ik heb in een tabel voor een veldnaam als gegevenstype 'Wizard opzoeken' gebruikt om zo de waarde in een andere tabel op te zoeken.
Dit werkt goed. Het gegevenstype is nu numeriek en bij het bekijken van de tabel zie ik de opgezochte waarde.

Als ik nu in een formulier het veld als tekstvak toevoeg, geeft deze als waarde het Id.
Alleen als ik het veld als keuzelijst toevoeg zie ik de opgezochte waarde.

Ik wil graag dat de opgezochte waarde wordt getoond in een (niet-ingeschakeld, vergrendeld) tekstvak.
Is dit mogelijk (zonder nogmaals via een selectiequery de waarde op te zoeken)?

Vriendelijke groet,

Chris

Dat kan wel, maar hoe is afhankelijk van de situatie. Staat je keuzelijst op hetzelfde formulier?

Zo ja, dan kun je, in de besturingselementbron van je tekstvak, verwijzen naar de kolom van je keuzelijst.

Zo nee, dan moeten we even kijken hoe de situatie is.

Dus graag wat meer informatie hoe de situatie is, of zet even een voorbeeldje, zonder gevoelige informatie, hier op het forum.

Bedankt voor de reactie.

Het betreft hier een doorlopend subformulier die berichten van een klant laat zien.
Bijvoorbeeld soort bericht (1=telefoon, 2=fax, 3=e-mail) zoek ik op een een andere tabel.

Op zich kan ik inderdaad best de keuzelijst onzichtbaar toevoegen en daarnaar verwijzen. Maar dan krijg ik alsnog het Id te zien. Hoe verwijs ik naar de kolom?

Vriendelijke groet,

Chris

Laatst bewerkt:
In je keuzelijst zoek je de waarde in je tabel op, waarbij je waarschijnlijk de eerste kolom met het numerieke ID-veld hebt verborgen (breedte eerste kolom=0cm).
In een extra tekstvak kun je dit ID veld laten zien door het tekstvak een formule als Besturingselementbron te geven:
=[cboKeuzelijst].Column(0).

Okay. Het is gelukt!
Beiden bedankt voor de hulp!

Groeten,
Chris

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan