ophalen e-mail bij XS4ALL na overstap van XS4ALL naar UPC

Status
Niet open voor verdere reacties.

sgrav000

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
929
Een kennis van mij is onlangs overgestapt van XS4ALL naar UPC.
Ze heeft Vista en daarop Windows Mail. Ze wil nu haar e-mail bij XS4ALL
ophalen. Daartoe heb ik naast een UPCMAIL account een XS4ALL account aange-
maakt, waarin alle instellingen van XS4ALL zijn gebruikt behalve de uitgaande server dat is smtp.upcmail.nl (XS4ALL geeft in zijn Veelgestelde Vragen aan wat iemand moet doen die - overgestapt van een andere provider - diens e-mail wil ophalen: gebruik de instellingen van die provider met dien verstande dat alleen de uitgaande mailserver smtp.xs4all.nl heet of woorden van gelijke strekking). Bij XS4ALL werkt dat niet. Gebruikersnaam en/of wachtwoord worden niet herkend. Telefonische navraag bij
XS4ALL leert dat het abonnement is opgeheven en dat gewoon een nieuw account aanmaken niet kan. De helpdeskmedewerker wil me wel doorschakelen naar naar de verkoopafdeling "omdat de webmailbox nog wel bestaat". De verkoopafdeling zou me met een "mailpack" kunnen helpen. Eenmaal doorgeschakeld kon ik wachten tot Sint-JuttemisZijn er mensen die ervaring hebben hiermee en me kunnen zeggen wat ik moet doen.

Bvd

sgrav000
 
Hallo,

Dan moet je de SMTP-server nog ergens opgeven. Of de gebruikersnaam en wachtwoord apart opgeven voor de SMTP-server.

Groetjes, WDHBGS
 
Open Webmail en scan je mails en sla deze als plaatje op!
 
Natuurlijk is dat onhandig, maar gebrek aan beter!

Dit abo ligt eruit en is dus niet benaderbaar! Volgens mij ook niet met de door je aangedragen oplossing.

Dan is het als je niet wilt wachten aan de telefoon, volgens mij de enige oplossing.

Maar ik hoop dat ik het mis heb!
 
Raar, de meeste providers geven hun klanten nog een half jaar de mogelijkheid de mail te forwarden naar de nieuwe mailbox van de nw provider. Zo ook xs4all.
 
Moet je dat niet voor beëindidgen abo instellen, jackall?
 
Ik dacht ook en heb daar al eerder ervaring mee dat XS4ALL een half jaar de tijd geeft de e-mail op te halen. Door UPC worden geen beletsels opgeworpen. Ik heb het al verschillende keren gedaan en hoefde nooit tevoren bij de verlaten providers iets in te stellen.

sgrav000
 
XS4ALL leert dat het abonnement is opgeheven en dat gewoon een nieuw account aanmaken niet kan. De helpdeskmedewerker wil me wel doorschakelen naar naar de verkoopafdeling "omdat de webmailbox nog wel bestaat".

Vlgs. mij kun je dus nog wel xs4all mail ophalen (via webmail en misschien ook in je mail-programma) maar (hoogstwaarschijnlijk) niet meer verzenden. Overigens zou je zowiezo (als je nog verzenden mag) als uitgaande mail-server smtp.xs4all.nl op poort 465 mét inloggen en mét SSL versleuteling kunnen opgeven voor mail die als afzender xxx@xs4all.nl heeft.

Stel dat je niet meer kunt verzenden, dan lijkt me dat logisch: Het abonnement is opgezegd.
Misschien kun je nog via het xs4all service paneel mail-forwarding instellen, maar ook dat zal (ooit) eindigen.

Verder zou ik (als ik nog vragen had) niet een vraag op het helpmij-forum zetten maar gewoon xs4all zelf (blijven) bellen voor ondersteuning.

Tijs.
 
Iedereen bedankt voor het mee denken!!!

Ik heb de oplossing van het probleem gevonden. Zelfs de gratis e-mailforwarding na de overstap naar een andere provider is bij XS4ALL gecommercialiseerd!!!!!! Jemag je e-mail ophalen maar dan moet je een abonnement nemen zonder internet. Het heet PACK:
Een pakket vol "mogelijkheden", zonder internetabonnement
Pack is inbegrepen bij uw internetabonnement. Maar besluit u om uw internetverbinding op te zeggen, dan kunt u Pack gewoon houden! Dit biedt veel mogelijkheden.
Met Pack hebt u voor € 15,- per maand het allerbeste!
1.E-mailadressen (met IMAP en POP) en Secure Webmail
2.Beveiligingspakket Virusscanner en Firewall
3.InternetVraagbaak: stel al uw vragen over internetgebruik en -toepassingen, 7 dagen per week
4.XS4ALL Spamfilter, uw mailbox(en) 99% spamvrij
5.2 GB schijfruimte voor bijvoorbeeld uw website: loginnaam.home.xs4all.nl
6.Helpdesk: technische ondersteuning bij problemen, 7 dagen per week
7.XS4ALL Nieuwsbrief: Elke maand interessante ontwikkelingen, tips en updates
Internet opzeggen, maar Pack behouden?
Bel ons op 020-3987540. Dit kan op werkdagen tussen 9.00 en 18.00 uur.
Lees meer bij Opzeggen consumentendiensten


sgrav000
 
Zo gek is dat toch niet? Je stopt het contract en betaald niet meer. Waarom zou een bedrijf dan gratis een email adres ter beschikking stellen? Het is een bedrijf, geen liefdadigheid instelling.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan