ophalen/ tonen of inbedden van file/foto

Status
Niet open voor verdere reacties.

zoekzat

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jun 2010
Berichten
2
Hallo,

Ik heb een database van 2000 planten en wil er als ik een nummer/naam intype in een zoekformulier graag 1 of meerdere
foto's openen zonder dat ik ze in een database plaats want dat is zeer vergrotend voor de base en maakt hem traag
Ik kan natuurlijk een hyperlink in het record zetten met de verwijzing naar de foto maar ik wil graag dat access dat zelf opent.

In simpele taal. Zoek viooltje en vind en toon.

Met de vriendelijke groeten
 
In de voorbeeld database van Microsoft: Noordenwind.mdb staat een voorbeeld van een gekoppeld plaatje.
Als je helpmij zoekt op het koppelen van plaatjes dan zal je tal van voorbeelden vinden.
Deze vraag is meerdere malen voorbij gekomen.

HTH:D
 
Toch werkt het niet of ik kan het niet vinden

Guus,

Bedankt voor je reaktie.
Ik heb die database geopend en bij gebruikers zie ik een afbeelding. Dubbelklik en ik kan aangeven welk plaatje ik wil.
Daarna plaatje gewist en weer opgestart plaatje is er nog dus staat het in de dbase en dat is nu niet de bedoeling.

Ook heb ik koppelen van plaatjes als zoek ingetikt maar krijg eigenlijk alleen andere berichten.

Ik zoek verder

mvrgr
 
Zoek even in het forum, sectie Access, op

afbeelding

Tardis
 
Onderstaande code heb ik wel eens gemaakt om plaatjes te tonen. Om met deze code te kunnen werken moet je op een formulier een aantal controls opnemen voor een plaatje, die je een naam moet geven met aan het einde een cijfer van 0 tot 9. De foto's moet je in dit voorbeeld opslaan met de soortnaam gevolgd door een cijfer. Deze soortnaam wordt weergegeven op het formulier in het tekstvak txtSoortnaam. De procedure moet je koppelen aan de gebeurtenissen Form_
Open en Form_Current.

Code:
Private Sub FotosVerversen()
    Dim ctl As Control
    Dim strCtlnaam As String
    For Each ctl In Me.Controls
        With ctl
            strCtlnaam = Right(.Name, 1)
            If .ControlType = acImage Then
                If Not Dir("C:\...\" & Me.txtSoortnaam & strCtlnaam & ".jpg") = "" Then
                    .Picture = "C:\...\" & Me.txtSoortnaam & strCtlnaam & ".jpg"
                Else
                    .Picture = ""
                End If
            End If
        End With
    Next ctl
End Sub


Rebmog
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan