• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ophalen uit ander bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
672
Hallo Allemaal,

Ik heb het volgende: Ik heb twee Excel-bestanden (prijslijsten).
In de ene staan alle inkoopprijzen, de andere is gelijk maar met verkoopprijzen.

Ik laat de verkoopprijslijst de prijzen uit de inkoop lezen+ xx%.

Nu is de verwijzing naar het te lezen bestand aan mijn PC gebonden en ziet er ongeveer zo uit:
='C:\Documents and Settings\geruiker\Bureaublad\Project\Verkoop prijslijst test\[Prijslijst2009DEF.xlsx]Product1!$E6*'Verkoop percentages'!$B$2+'C:\Documents and Settings\gebruiker\Bureaublad\Project\Verkoop prijslijst test\[Prijslijst2009DEF.xlsx]Product1!$E6

hoe maak ik deze verwijzing zo dat ie altijd werkt zolang de twee bestanden maar samen op 1 pc staan, ongeacht welke pc???

Ik hoor graag van jullie....of hebben jullie misschien nog een simpelere oplossing??

Alvast bedankt.

gr.

Rudy
 
Ik hoor graag van jullie....of hebben jullie misschien nog een simpelere oplossing??

1 bestand met zowel de inkoop- als verkoopprijzen.

Of denk ik nu té simpel.:p

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Heb ik ook aan gedacht, maar het bestand met de verkoop prijzen moet geprint kunnen worden. Als alles in 1 staat worden ook de inkoop prijzen geprint....en das nou net niet de bedoeling.
 
Beste nossie ;)

Alles apart op verschillende tabbladen natuurlijk.

Groetjes danny. :thumb:
 
Het printen van uitsluitend de verkoopprijzen kan eventueel ook als alles op 1 werkblad staat.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Beste Roncancio ;)

Ja natuurlijk, stom van mij via bereik selecteren en afdrukbereik bepalen.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Dat gaat ook niet lukken, er zit een hele grafische layout aan vast.

De Excel is zo gemaakt dat er elke pagina op een tabbald staat.

Als ik extra kolommen ga toevoegen dan klopt de layout niet meer.

Zoals ie nu opgemaakt is staat bij het drukken elke pagina exact tegenover elkaar en als ik dan nu extra kolommen ga maken klopt daar niet meer van.

Dat is juist het probleem....maar ik denk dat ik al wat heb...ik zet het te lezen bestand online en link daarna toe....dan is het altijd beschikbaar en heb ik niet te maken met lokale toestanden....

Mochten jullie nog iets anders weten hoor ik het wel.

In ieder geval bedankt voor het meedenken.

gr.

Rudy
 
Het hoeft niet per sé op 1 pagina maar je kunt het tabblad met de inkoopprijzen toevoegen aan het andere bestand.
Vervolgens verwijs je van het ene werkblad naar het andere werkblad in hetzelfde bestand.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan