• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ophalen van gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerard2348

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2013
Hallo allemaal,

Wie kan mij verder helpen. Met bijgevoegd bestand hou ik gegevens bij. Met de knop "Stand ophalen" wordt er bestand geopend van de vorige dag. In de blauwe cellen moeten de waardes komen van die vorige dag. De waardes die moeten worden overgenomen zijn de waardes die bij eind staan, de gele vlakken. Deze procedures worden dagelijks herhaald. Wie o Wie help mij verder. Als de gegevens gekopieerd zijn moet het bestand van de vorige dag worden gesloten.

BvD

Bekijk bijlage test 21-03-2014.xlsm
Bekijk bijlage test 22-03-2014.xlsm

Code:
=INDIRECT("'[test "&TEXT(B7-1;"dd-mm-jjjj")&".xlsm]test'!$E$24")
Werkt deze formule naar behoren? (cel D16)

Ha Willem,

Bedankt voor je suggestie. Alleen dit werkt niet. Hierdoor ontstaan naar mijn mening koppelingen. Wat de bedoeling is dat de bestanden elke dag geopend worden (dit gebeurd door de Stand ophalen" knop) en de gegevens moeten dan worden gekopieerd van de waardes van de gele cellen naar de begin stand van de huidige dag. Dus m.a.w. ik heb een master die sla ik op met de datum van verwerking (vandaag dus 20-03-2014 ), en ik wil de gegevens van de vorige dag (in dit geval 19-03-2014) kopiëren naar 20-03-2014 hierna moet het bestand van 19-03-2014 worden gesloten.

MvG

Bijgaande versie werkt bij mij goed.
Ik werk met Excel2003, maar je kunt de extensie aanpassen van .xls naar .xlsm

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ha Piet,

Bedankt voor je oplossing. Bijna goed. Hij doet wat ik wil, alleen worden gegevens van begin naar begin gekopieerd. De bedoeling is van de vorige dag de eind waarde naar begin waarde huidige dag.

Welk resultaat geeft je deze ?
Code:
Sub Get_Data_Yesterday()
  Set File1 = ThisWorkbook
  With Application
    .ScreenUpdating = False
    .DisplayAlerts = False
    Workbooks.Open "G:\Mijn documenten\Downloads\" & "test " & Format(Range("b7") - 1, "dd-mm-yyyy") & ".xlsm"
    Set File2 = ActiveWorkbook
    For i = 24 To File2.Sheets(1).Range("C" & Rows.Count).End(xlUp).Row Step 13
       File1.Sheets(1).Cells(i - 8, 4).Value = File2.Sheets(1).Cells(i, 4).Value
       File1.Sheets(1).Cells(i - 8, 6).Value = File2.Sheets(1).Cells(i, 6).Value
       File1.Sheets(1).Cells(i - 8, 8).Value = File2.Sheets(1).Cells(i, 8).Value
    Next i
    File2.Close
    .DisplayAlerts = True
    .ScreenUpdating = True
  End With
End Sub

Gerard,
Ik heb hem aangepast..........
Code:
Sub Get_Data_Yesterday()
  Set File1 = ActiveWorkbook
  pad = "C:\Users\Piet\Documents\Excel\Examples\www_worksheet_nl\"
  fil = "test " & Format(Range("b7") - 1, "dd-mm-yyyy") & ".xls"
  bestand = pad & fil
  Workbooks.Open bestand
  For i = 10 To 999
    If Cells(i, 3).Value = "Begin" Then
      File1.Sheets(1).Cells(i, 4).Value = File2.Sheets(1).Cells(i [COLOR="#FF0000"]+ 8[/COLOR], 4).Value
      File1.Sheets(1).Cells(i, 6).Value = File2.Sheets(1).Cells(i [COLOR="#FF0000"]+ 8[/COLOR], 6).Value
      File1.Sheets(1).Cells(i, 8).Value = File2.Sheets(1).Cells(i [COLOR="#FF0000"]+ 8[/COLOR], 8).Value
    End If
  Next i
  File2.Close
End Sub

Bijlagen

Goede morgen,

Wederom mijn hartelijke dank. Beide oplossingen werken. Hier kan ik wat mee. Het enige waar ik niet bij stil heb gestaan, vernam ik later, is dat de regels van omschrijving niet altijd gelijk zijn. :confused: Ze kunnen per persoon per dag verschillen. De ene keer zijn dat er 4 de andere keer kunnen dat er 6, 8, 5 of wat dan ook zijn. Dus in het voorbeeld heeft Piet bv 4 regels en Bert 6, Els 5 enz. Stom, stom, stom.

MvG

Laatst bewerkt:
Dat is een stuk lastiger, maar ik heb toch een poging gedaan.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Graag nog de vraag op opgelost zetten.
Bvd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik gebruik onderstaande code met volle tevredenheid. Nu echter is het zo dat in de directory D:\test\ subdirectory's staan. Dit zijn directory's met de maanden. Bv D:\test\02 feb\, D:\test\03 mrt\, D:\test\04 apr\ enz. Is het mogelijk dat vanaf D:\test\ er gekeken wordt in de subdirectory's zonder dat ik deze iedere keer moet aanpassen in bv D:\test\02 feb\ of D:\test\03 mrt\ of D:\test 04 apr\ enz.

Code:
Sub Get_Data_Yesterday()
  Set File1 = ActiveWorkbook
  pad = "D:\Test\"
  fil = "test  " & Format(Range("b7") - 1, "dd-mm-yyyy") & ".xlsm"
  bestand = pad & fil
  Workbooks.Open bestand
  Application.ScreenUpdating = False
  For i = 16 To 999
    If Cells(i, 1).Value = "Begin" Then
      nam = Cells(i, 2).Value