Ophalen van mail wordt onderbroken

Status
Niet open voor verdere reacties.

litodi

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2006
Berichten
8
We hebben pas een nieuwe pc (Aldi) en sindsdien problemen met Outlook. Volgens mij ligt het niet aan de instellingen (maar je weet nooit), die heb ik al tig keer nagekeken.

Bij het ophalen van de mail, haalt Outlook een paar mailtjes op en dan wordt het afgebroken met de volgende tekst:


Bij taak pop.wanadoo.nl - Bezig met ontvangen is een fout (0x8004210A) opgetreden: Er is een time-out opgetreden bij de bewerking voordat een antwoord van de POP-server voor inkomende berichten is ontvangen. Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met de serverbeerder of internetprovider (ISP).

Als ik het daarna weer probeer, dan worden dezelfde mailtjes weer opnieuw opgehaald en wordt het weer afgebroken, zodat niet alles is opgehaald.

Wat ook erg opvalt is dat internet heel traag is......

Wie kan me helpen, want het is erg frustrerend!!
Alvast bedankt voor enige medewerking.

Groetjes Litodi
 
Heb je ook een firewall en/of virusscanner op je computer staan?
Die zou je eens uit kunnen zetten om te kijken of je dan wel de mail binnen krijgt.

Daarnaast kan het er toch wel mee te maken hebben dat je internet traag is.
Je kan een snelheidstest doen op www.speedtest.nl .
Daar kan je zien of de snelheid die daar gemeten wordt overeen komt met de snelheid die je zou moeten hebben.
 
Bedankt voor je snelle reactie (hier had ik op gehoopt)

Ik heb de firewall en virusscan uitgezet, maar met hetzelfde resultaat, dus dat zal het niet zijn.

Verder heb ik de speedtest net gedaan >> 157.2 KByte/sec (=1258 kbps)
Ik heb Wanadoo go en daar is de snelheid 1.5 Mbps van??? Ik ben wat dit betreft een leek, want dit zegt me helemaal niets....


Kan het nog meer zijn???

Gr.Litodi
 
Dank je!

Ik heb net mijn mail opgehaald via webmail. Dat lukt dus wel. Maar het is ontieglijk traag. Elke klik op het internet duurt minimaal 1 tot 1.5 minuut voordat het scherm verschijnt.

Bij Outlook betekent dat dat hij bij het ophalen van de mail eruit ligt voordat alles binnen is. Dan start je weer opnieuw op en krijg je dus weer dezelfde mail binnen. Maar dat is nu opgelost bij Webmail, hier kreeg ik alles in 1x binnen! Dus dat is wel super.

Waardoor is alles nu zo traag?? Ik heb al contact gehad met Orange, zij steken het op KPN. (ik kreeg vanochtend ook het vangnet van KPN in beeld), dat ze wellicht aan de internet bezig zijn???? Vond het maar vaag, maar goed, hij liet me mijn gebruikersnaam en wachtwoord opnieuw intoetsen en toen had ik weer verbinding (en dat terwijl ik mijn gebruiksnaam en wachtwoord nooit wijzig, staat opgeslagen). Maar dat zou er bij een storing uitgegaan kunnen zijn (was zijn antwoord)

Gr.Litodi
 
Laatst bewerkt:
Ik ben erachter!!!

Ik had naast Outlook ook Outlook express op mijn pc staan. Waarschijnlijk geinstalleerd bij het overzetten van alle programma's (hebben net een nieuwe pc). Outlook gaf ook wel eens als foutmelding dat er een ander programma was dat de email ophaalde. Ik wist echter niet dat OE ook was geinstalleerd.

Hoedanook, ik heb in het configuratiescherm / software / windowsonderdelen verwijderen of toevoegen, daar heb ik OE uitgevinkt. Ik heb de pc opnieuw opgestart en weer Outlook geopend.

Nu haalt hij in 1x alle mail op. Ook is internet weer snel(ler), of dat dit er ook mee te maken heeft??? Ik vermoed dat OE alles geblokt heeft ofzo.

Maar het is opgelost.....nog bedankt voor de hulp!

Groet Litodi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan