Ophalen velden in rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danny28

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2009
Dag allemaal,

In mijn formulier laat ik aan de hand van de keuze in een keuzevak een aantal txtvelden invullen die niet geretoerneerd worden naar een tabel. =Keuze_persoon.column(2) .Deze velden wil ik in een rapport ook laten invullen. Kan dit? Of moet ik deze welden toch in mijn formulier laten opslaan naar een tabel. Hoe moet ik dat doen?

Bedankt

Je haalt de gegevens uiteraard wel op uit een tabel, want anders heb je ze ook niet in je keuzelijst kunnen zetten. Een rapport is, net als een formulier, gebaseerd op een gegevensbron. Je kunt misschien het rapport baseren op de gegevensbron van het formulier, als je dezelfde gegevens wilt gebruiken, of je maakt een aparte query voor het rapport waar alles in zit.

Je haalt de gegevens uiteraard wel op uit een tabel, want anders heb je ze ook niet in je keuzelijst kunnen zetten. Een rapport is, net als een formulier, gebaseerd op een gegevensbron. Je kunt misschien het rapport baseren op de gegevensbron van het formulier, als je dezelfde gegevens wilt gebruiken, of je maakt een aparte query voor het rapport waar alles in zit.

Zou het niet beter zijn dat ik in het formulier direct mijn textvelden ga opslaan in een nieuw veld? En hoe kan ik dat doen. Want recordbron is reeds ingevuld met ' =Keuze_persoon.column(2) '

De tekstvelden op je formulier zijn (neem ik aan) aanvullende gegevens. Als je ze uit een keuzelijst haalt met Column(#) dan kun je ze inderdaad niet opslaan. Je kunt ze ook niet wijzigen. Als je dat wel wilt, dan moet je ze opnemen in de Recordbron van het formulier. Dat zou dan dus een query moeten zijn. Waarom zou je voor gegevens die je al hebt in een tabel nieuwe velden maken in een (zelfde of andere?) tabel? (overigens zou ik op die vraag wel wat antwoorden weten...)

De tekstvelden op je formulier zijn (neem ik aan) aanvullende gegevens. Als je ze uit een keuzelijst haalt met Column(#) dan kun je ze inderdaad niet opslaan. Je kunt ze ook niet wijzigen. Als je dat wel wilt, dan moet je ze opnemen in de Recordbron van het formulier. Dat zou dan dus een query moeten zijn. Waarom zou je voor gegevens die je al hebt in een tabel nieuwe velden maken in een (zelfde of andere?) tabel? (overigens zou ik op die vraag wel wat antwoorden weten...)

Het is inderdaad niet logisch gezien deze gegevens al bestaan. Ik zou dit doen om dit gemaakelijk te kunnen oproepen in een rapport. Vb: aan de hand van een naam laat ik in het forulier de dienst en organisatie invullen. In lijn rapport wil ik deze gegevens er ook bij.
Kan je mij dit even uitleggen hoe ik dit moet doen?

Dan zou ik eerst moeten weten op welke gegevensbron je rapport nu is gebaseerd. Maar eigenlijk is het niet zo moeilijk; als je nu een tabel gebruikt, kun je daar simpel een query van maken, waar je de andere tabellen aan koppelt. Vervolgens hoef je alleen maar de ontbrekende velden toe te voegen. De techniek is eigenlijk hetzelfde als wat je bij een formulier doet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan