Ophalen waarden uit excel workbooks met dynamische naam

Status
Niet open voor verdere reacties.

vriese

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2006
Berichten
8
Ik heb een hoofdbestand, genaamd "helpmij_voorbeeld.xls"

Daarachter heb ik 280 excel worksheets (in dezelfde directory) waar ik dmv een VBA macro bepaalde waarden uit de cellen uit wil halen. Deze waarden staan per excel sheet in dezelfde cel.
N.B. de 280 sheets hebben 5 werkbladen, en opgeslagen op het actieve werkblad waar de data uit gehaald moet worden. (ik weet niet of dit wat uitmaakt voor de code).

Ik heb het volgende probleem: ik krijg de excel worksheets niet geopend.
Deze zijn als volgt opgeslagen. Waarde van cel A1, B1 en E1.

Ik heb een voorbeeld bijgevoegd van het hoofdbestand. De naam van de excel worksheets is bv. 1 - NAAM - SOFINUMMER (1 - De Vries - 123456789) etc. etc.

De VBA code moet bestand 1 openen, bepaalde waarden kopieren en plakken (waarde cel A1 in cel F2 hoofdbestand, en waarde cel B1 in cel F3 hoofdbestand). Dan sluiten van bestand 1. Naar de volgende rij (rij 3) in hoofdbestand. Open bestand 2, ook waarde kopieren plakken, en sluiten. Dan weer naar de volgende rij (rij 4) hoofdbestand, en open bestand 3, etc. etc. tot alle 280 bestanden doorlopen zijn en de waarden zijn opgehaald.

Dit moet niet moeilijk zijn, alleen kom ik er niet uit. Wie helpt mij??
Alvast super bedankt.

Groeten,
Emilio
 

Bijlagen

  • helpmij_voorbeeld.xls
    32,5 KB · Weergaven: 85
Gebruik hiervoor de faciliteit die in Excel is ingebouwd:
Menubalk/data/externe gegevens/databasequery
Hiermee kun je een koppeling leggen naar een of meer cellen van een bepaald bestand die dan in het hoofdbestand worden ingelezen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan