Opkuisen systeemconfiguratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Korten

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2004
Als ik via uitvoeren => msconfig naar het tabblad "Opstarten" ga zie ik een heleboel "programma's" die ik uitgevinkt heb omdat het spyware en andere rommel was. Daarna heb ik de rommel van men harde schijf gegooit.
Mijn vraag is hoe krijg ik die oude "items voor opstarten" uit dat scherm definitief verwijderd ???
Ik vermoed dat dit ergens in de registers staat maar mag ik dit zomaar via regedit .... verwijderen zonder in problemen te komen bij een volgende opstart ????

:confused:

Probeer een programma zoals CrapCleaner (www.ccleaner.com). Hierdoor hoef je zelf je register niet in. In MS-Config stonden dus registersleutels die naar spywareprogjes verwezen? Met dat vinkje weg te halen "de-activeer" je ze eigenlijk alleen. Nu je met een anti-spyware progje alles hebt verwijderd, zullen die registersleutels niet meer naar hun progjes kunnen verwijzen. Wat ik wel zou doen is EERST terug de vinkjes aanzetten en heropstarten en dan met een progje als CCleaner erop gaan.

Het kan zijn dat je foutmeldingen krijgt na het heropstarten van dll's en dergelijke die niet gevonden kunnen worden, maar die gewoon ff negeren en met ccleaner beginnen. Nadat dit progje ermee klaar is zullen ook de registersleutels verwijderd zijn en dus ook geen foutmeldingen meer en een proper ms-config.

Groeten, James:)

James,

programma werkt inderdaad goed !!!!
Ik heb men msconfigscherm 'opstarten" openstaan, vink even de betreffende lijn aan + toepassen, laat ccleaner enkel scannen op register/uitvoeren tijdens opstarten en verwijder daarna de "foutieve" invoeren.

Lukt dus perfect

Bedankt:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan