Oplaad probleem ASUS MeMO Pad 7 ME176C

Status
Niet open voor verdere reacties.

jmeeuwse

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2000
Hallo,

Ik heb een oplaad probleem met mijn ASUS MeMO Pad 7 ME176C, Lollypop 5.0 op dit moment.

Ik gebruik het ding ook in de auto o.a. als navigatie.

Nu deed het probleem zich voor tijden de vakantierit dat de batterij langzaam leegloopt tijdens het navigeren, de rit duurde ongeveer
3 1/2 uur + een tussenstopje en toen was de accu nog maar 15 % ( begonnen met een 100 % opgeladen tablet ), een echt lange dag rit zal dus problemen gaan geven.
Wifi en Bluetooth is uit, alleen GPS aan natuurlijk.
Dit terwijl de tablet aangesloten was op een autolader ( 2.1 Amp ) op de sigarettenaansteker, accusymbooltje groen met bliksempje dus opladen zou je denken.

Nu is het vreemde wanneer ik de tablet thuis in demo laat navigeren ( ik gebruik de Sygic navigatie app ) incl video's op de achtergrond afspelen en muziek enzo
met de originele 220 volt lader + kabel ( schijnt 1.35 Amp te zijn ) deze wel, zij het langzaam, opgeladen wordt, er komt langzaam % tje voor % tje bij.

Nu vroeg ik mij af of de autolader, ooit eens gekocht op de markt voor heel weinig, misschien deze 2.1 Amp helemaal niet zou leveren dus
nu een Belkin gekocht ( uitgang 2.4 Amp ) : zelfde resultaat, de accu blijft tijdens gebruik langzaam leeglopen ( ik gebruik ook hier de originele Asus laadkabel ).
Dit langzaam ontladen tijdens het rijden gebeurt trouwens ook wanneer ik in de auto de tablet alleen maar opstart en verder niets doe.

Nu hoeft ie van mij niet op te laden als de autolader het maar bij houdt, dat ie dus in ieder geval een beetje op peil blijft.

De Asus helpdesk zei mij al dat dit tijdens het rijden niet mogelijk is met een sigarettenaansteker-lader en deze tablet niet gemaakt zou zijn om te navigeren echter
navigeren is het probleem niet, dit werkt prima.

Wanneer de tablet uitstaat laadt de autolader de tablet wel prima op tijdens het rijden.

Mijn vraag is dus :

Hoe kan het dat de originele Asus 220 volt lader ( incl originele usb Asus laadkabel ) dit tijdens gebruik thuis wel doet en de autolader niet ?
Wat is is het verschil in uitgang 5 V 1,35 Amp voor de stekkerlader en 5 V 2,4 Amp voor de autolader ?
Deze autolader zou het eigenlijk volgens mij nog beter bij moeten houden.

Bij voorbaat bedankt voor de hulp.

Jaap.

Hallo

Betrokken toestel ken ik niet , maar vermoedelijk past men bij uw toestel hetzelfde toe als o.a. samsung en apple doet ....

Op de d+ en d- lijnen zet de lader een bepaalde spanning.

Afhangkelijk van deze spanning laad het aangesloten toestel met meer of minder stroom op.

Wordt gebruikt als veiligheid ... dat je b.v.b. geen 2A kan trekken uit een adaptor van slechts 500ma of 1A.

Na enig zoekwerk heb ik dit gevonden:

http://www.instructables.com/id/Modify-a-cheap-USB-charger-to-feed-an-iPod-iPhone/

Peter

Beste jmeeuwse,

Ik heb je bericht verplaatst van overige besturingssystemen naar tablets/pocket-pc aangezien je hier doelgerichter hulp kunt krijgen.
Succes met je vraag :)

Hoi VDK_P

Er wordt mij iets duidelijk hoewel ik het als leek toch misschien een beetje link vind om er aan te gaan zitten rommelen.
Maar wel interessante info, bedankt voor het meedenken.

Lange Pier :

Nee, de sigarettenenaansteker lader zat er niet standaard bij ( zie het volledige topic )
Het aanpassen vind ik nogal een karwei dus zoals je al opperde maar een powerpack gekocht, waren / zijn toevallig
in de aanbieding bij de Big Bazar : 6000 mAh voor iets van € 8,50 en het is ook nog wat voor die prijs !
Meteen maar twee gekocht, altijd handig.

Is de oplossing. Tijdens het navigeren wordt de interne accu ook nog opgeladen !
Echter alleen wanneer ik de originele bijgeleverde Asus usb laadkabel ( dus die ook in de stekkerlader gaat )
Tot nu toe elke usb laadkabel die ik in huis heb, en dat zijn er ondertussen wel een paar, geprobeerd maar alleen de originele doet het
wanneer de tablet in gebruik is.
Wanneer ie uit staat laden alle kabels op.
Blijft en vreemd " Asus " geval.

Bedankt voor de tips.

Jaap.

Eventjes nog een kleine update hierover.
Na wat uitvoeriger getest te hebben blijkt dat het USB kabeltje dat bij de powerbank geleverd wordt ook bij gebruik in de sigarettenaansteker-oplader de tablet bijlaad tijdens
het navigeren !
Echter, dit is een te kort kabeltje voor mij dus zet ik er een USB verlengkabeltje tussen : ontladen.
Heb al verscheidene verlengkabeltjes geprobeerd ( ook duurdere, kon ik weer terug brengen als het niet mocht werken ) allemaal ontladen dus.
Verlengkabeltje er weer tussenuit en hup, laden weer.

Schijnt wel dat Asus, Samsung en ook Apple hier last van hebben.

Ik denk dat ik maar een andere plek voor de aansteker ga verzinnen en dan heel zuinig zijn op dat waarschijnlijk Chinese goedkope kabeltje.

Jaap.

Laatste poging. Even een USB verlengkabeltje bij de Mediamarkt gekocht, nu een Hama USB 3.0 verlengkabel van 50 cm, dit werkt perfect.
Weet niet of het er in zit of het USB 3.0 is of dat het te maken heeft met de lengte maar opladen doet ie nu in ieder geval !

Jaap.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan