Opladen laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

navdeep

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 apr 2011
Dell Inspiron 9400. Het probleem heeft zich vandaag voorgedaan. Ik was gewoon op mijn laptop aan het werken en opeens viel mijn laptop uit. Ik had het keer op keer willen starten maar hij deed het gewoon niet. daarna pakte ik mijn adaptar en sloot mijn laptop aan de netstroom. Maar ik zag geen lampje branden op mijn adapter. Nou is de snoer bij het kisje een beetje los en die heb ik beplakt met een plakband. Na een bewegen van de snoer begon de adapter weer te doen en kom ik mijn laptop weer aanzetten. Maar zodra ik het adapter/stroomkabel eruit deed, viel mijn laptop onmiddelijk uit. + mijn energiemeter blijft op 18%

Wat zou het probleem kunnen zijn?

PS: comptertaal = chinees voor mij.

Laatst bewerkt door een moderator:
@navdeep:Welkom op Helpmij.nl

Ik heb je vraag een eigen plaats gegeven.Op Helpmij is het niet wenselijk(lees..toegestaan)in te breken in een vraag van iemand anders.

Succes met je vraag.

In de Helpmij.nl-chat hebben we al veel tips gegeven omtrent dit probleem.

Of de adapter plug zit los in de laptop, of de kabel is defect (kortsluiting).
Maar hoogstwaarschijnlijk is het een warmte probleem en moet de koeling ontstoft worden.

@navdeep,

Sluit Windows af en dus de laptop uit, maar zorg dat het lampje van de lader blijft branden (dus het 'snoertje' heeft dan wél contact).
De accu krijgt nu de tijd om op te laden, want die is natuurlijk niet direct weer 'vol' , zeker niet als hij al wat ouder is en je daarnaast gewoon verder blijft werken met je laptop. Die 18% duidt er wellicht juist op dat de lader wél werkt als de accu helemaal leeg was.

Want zoals je het beschrijft constateerde je het probleem nadat je een tijd zonder voeding had gewerkt (dus accu leeg .....).
Het feit dat hij weer werkt zodra de adapter is geplaatst, geeft bij mij de indruk dat het (i.t.t. Frank) niet om oververhitting gaat maar - gewoon - 'geen stroom'.
Het zal je trouwens duidelijk zijn, dat je moet zorgen dat je voeding weer in orde is!!

Laatst bewerkt:
@ vanveelen

Het probleem is weer dat ik (zoals jij zegt) wel geprobeerd heb om de laptop af te sluiten en gewoon op te laden. Het lichtje van de adapter heb ik in de gaten gehouden. Maar na een uur of drie had ik de laptop weer aangezet en de accu bleef op 18% en het probleem herhaalde zich weer. Deed ik de stroomkabel eruit, ging de laptop weer (zonder genade) uit. :( Ik denk dat de laptop zijn beste jaartjes heeft gehad.

Hier begrijp ik niks van .....

@ vanveelen

Het probleem is weer dat ik (zoals jij zegt) wel geprobeerd heb om de laptop af te sluiten en gewoon op te laden. Het lichtje van de adapter heb ik in de gaten gehouden. Maar na een uur of drie had ik de laptop weer aangezet en de accu bleef op 18% en het probleem herhaalde zich weer. Deed ik de stroomkabel eruit, ging de laptop weer (zonder genade) uit. :( Ik denk dat de laptop zijn beste jaartjes heeft gehad.

Buh .... ben jij dezelfde als @navdeep .... ??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan