Oplader kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

minimi

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 nov 2008
Berichten
2
Ik heb een hp laptop en toen ik hem net aan de lader wilde doen, deed hij
het opeens niet meer. normaal gaat hij oranje branden als ik hem aan de lader
doe. Nu doet hij niets. Als ik op de aan knop druk dan gaat hij oranje knipperen,
hij wil dus niet aan omdat hij leeg is. En de lader laadt hem dus duidelijk niet bij.
In het middenstuk van de oplader hoor ik iets piepen. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
 
Defecte lader......??
Kun je er niet eentje lenen van het zelfde type om eea. te checken.
Als blijkt dat hij echt defect is en je zit nog binnen de garantie dan een raparatie aanvragen of miss. wel een nieuwe.
Anders een universele laptop voeding kopen....

Grtz.
 
ik ken helaas niemand die een zelfde lader heeft. Kan het ook aan de laptop zelf liggen dan?
 
ik ken helaas niemand die een zelfde lader heeft. Kan het ook aan de laptop zelf liggen dan?

Alles kan nat. maar lijkt mij onwaarschijnlijk......haal je accu er eens uit en plaats hem weer terug, miss. doet het wat, anders weet ik het niet.

Suc6.
 
Altijd oppassen met kapotte opladers, mijn Medion lader heeft, omdat het voltage te hoog werd, het moederbord opgeblazen.
Een lader heeft tegenwoordig vaak geen trafo meer maar een thyristor, die kunnen soms piepen, ook als ze kapot zijn. Kun je hem niet testen met een multimeter, of heel even met een 12 volt autolampje?
 
Moet helaas concluderen dat mij hetzelfde is overkomen.
Gisteren deed hij al moeilijk, ook niet piepen ofzo, maar na van stopcontact verwisseld te zijn, werd de accu wel opgeladen.
Vandaag dus helemaal niet meer, met de piepjes.
Het gaat bij mij overigens om de HP Pavilion dv6-1220sd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan