Oplader laptop kapot->Universele lader?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomdb

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2008
Berichten
417
Hallo Helpmij'ers,

de oplader van mijn laptop lijkt stuk te zijn, ik weet bijna zeker dat het licht aan een kabelbreukje, want er zit een rare knik/draai in de kabel, en pas geleden, als ik hem dan een beetje terugdraaide wilde hij nog wel opladen.

Dan nu de vraag:
Kan ik hem gewoon weer goed aan elkaar solderen? Of misschien een kroonsteentje ertussen? Of heb ik echt een hele nieuwe lader nodig? Ik heb al wat afgezocht, maar ik kon niet echt een bevredigend antwoord vinden...

Alvast bedankt:thumb:,
Tom
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Op zich als het een kabelbreuk is waar je een beetje ruimte hebt (niet bij het stekkertje) dan kan je hem goed soldereren.
Bij de betere electronica winkel is krimpkous te koop deze kan je na het solderen over de gesoldeerde plek schuiven en via verwarmen krimpt deze wel beide aders apart natuurlijk.

Modag
 
Laat het nou net bij het stekkertje zijn:(. Hoe kan ik dat het beste doen?
 
Hoi,

Misschien nog makkelijker er zal bij de betere electronica zaak wel z'n zelfde stekkertje te koop zijn.
Dan is het voor de breuk de draad door knippen en dan de nieuwe stekker er aan solderen.
Let wel op de + en d - dat die goed zitten.

Modag
 
Ik zal is even een en ander nazoeken:thumb:. Bedankt voor de tips:), en als ik er niet uit kom dan post ik wel weer.

Tom
 
Helaas is dat ding niet meer te repareren. Is een universele laptoplader een aanrader, of juist niet?
 
Hoi,

Ja hoor dat is ook een optie let wel op of hij de juiste voltage en amperage kan leveren.

Modag
 
Waar zijn die dingen eigenlijk te koop? Ik weet niet of dvd-paradijs.nl een veilige site is, maar daar hebben ze hem volgens mij ook:)..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan