opleidingen tussen bepaalde data weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker53

Guest
Lid geworden
8 mrt 2007
Het gaat eigenlijk om een sql statement, maar aangezien de rest asp is toch de vraag ook maar hier

ik wil graag een de eerst startende opleidingen weergeven. Hiervoor moet ik dus de datum vergelijken met die van vandaag now() en met now() + een aantal dagen. Weet iemand of sql de mogelijkheid biedt om by de huidige datum een aantal dagen op te tellen?

Ik werk overigens in asp, dus als iemand mij kan vertellen hoe je een asp functie in je sql op kan nemen, dan zou dat ook een oplossing kunnen zijn.

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik heb al meerdere dingen geprobeerd, maar wat ik ook doe ik blijf de foutmelding krijgen : "einde van het statement verwacht '.

Dit is wat ik nu heb
SQL="SELECT * FROM oplelist WHERE oplelist.Ople_Start > now() AND oplelist.Ople_Start < dateAdd("d",30,now()) ORDER BY Ople_Start ASC;"

Wat je kunt doen is 2 variabelen maken met de begin en de einddatum en die verwerken in je SQL.

dag1=now()
dag2=now()+30

SQL="SELECT * FROM oplelist WHERE oplelist.Ople_Start BETWEEN " & dag1 & " AND " & dag2 & " ORDER BY Ople_Start ASC;"

Succes,
Winelover

Ik heb het volgende geprobeerd:
Code:
	Dim dag1, dag2
	 dag1= now() 
	 dag2= now()+30
		SQL="SELECT * FROM oplelist WHERE oplelist.Ople_Start BETWEEN "&dag1&"  AND  "&dag2&"  ORDER BY Ople_Start ASC;"

maar ik krijg dan de volgende melding:
Runtimefout Microsoft VBScript error '800a01a8'
Object vereist: ''

/inc_opleidingstart.asp, line 8

Code:
<% 			
	Dim dag1, dag2
	 dag1= date() 
	 dag2= dateadd("d",30,date())

SQL="SELECT * FROM oplelist WHERE oplelist.Ople_Start BETWEEN "&dag1&"  AND  "&dag2&"  ORDER BY Ople_Start ASC;"	
set RS=ConnBasis.execute(SQL)
		teller = 0

de set RS... staat in regel 8. Ik heb ook al geprobeerd door de dag 2 via dateadd te definieeren

Er is een object niet aangemeld voordat deze wordt gebruikt. Ik denk ConnBasis.

Dim dag1, dag2, dbDir
Set ConnBasis= Server.CreateObject("ADODB.Connection")
dbDir = Server.MapPath("jouwdatabase.mdb")
ConnBasis.Open "DBQ="& dbDir &";Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}
dag1= now()
dag2= now()+30
SQL="SELECT * FROM oplelist WHERE oplelist.Ople_Start BETWEEN "&dag1&" AND "&dag2&" ORDER BY Ople_Start ASC;"
set RS=ConnBasis.execute(SQL)
teller=0
if not (RS.BOF and RS.EOF) then
do while not RS.EOF and not found
doe je ding
rs.MoveNext
loop
end if​

Niet vergeten e.e.a. te sluiten.

Winelover

Ok bedankt, ik zal er maandag meteen even mee aan de slag gaan :)
------------------------------------------------
Ik heb het een en ander gewijzigd en ik krijg eerder genoemde foutmeldingen niet meer. Het werkt nog niet maar de foutmeldingen zijn weg, hartstikke bedankt!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan