• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Oplijsten van gevulde cellen, index formule?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrVangee

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2017
Beste allemaal,

Ik zit met een vraag ivm een index formule. Ik denk dat het een relatief eenvoudige oplossing is, maar na enkele pogingen lukt het me nog steeds niet.

Ik heb in één kolom een overzicht met gegevens, hier kunnen soms enkele lege rijen tussen zitten.
Graag had ik hier langs een kolom gegenereerd waarin enkel de cellen worden opgelijst die gegevens bevatten.

Het voorbeeldbestand zal dit alles verduidelijken...

Alvast bedankt voor jullie hulp,

Jannick

Bekijk bijlage Voorbeeldbestand.xlsx

Hey,

Alvast bedankt voor je reactie, maar helaas is het gebruiken van een filter niet echt een optie in mijn geval.
De reden hiervoor is dat nadat de gevulde cellen weergegeven worden, wordt hier een uniek nummer aangekoppeld die op dezelfde rij weergegeven staan. Na het filteren worden dus ook enkele unieke nummers verwijderd...

Met vriendelijke groeten,

Jannick

Zet deze eens in E3 en trek naar beneden:
Code:
=ALS.FOUT(INDEX(B$2:B$100;KLEINSTE(ALS(B$2:B$100<>"";ALS(ISNB(VERGELIJKEN(B$2:B$100;E$2:E2;0));RIJ(B$2:B$100)-1));1));"")

Matrixformule ingeven via Ctrl shft Enter

Cobbe,

Alvast bedankt voor je reactie,
Heb de formule proberen te integreren in mijn bestand, maar helaas zonder resultaat.
Ik heb al de verwijzingen trachten aan te passen maar heb blijkbaar toch ergens een foutje gemaakt...
Zou je in het voorbeeldbestand eens kunnen nakijken waar de fout zich bevind?

Alvast bedankt,

JannickBekijk bijlage Voorbeeldbestand2.xlsx

zo dan?

Bijlagen

Bijna, maar in cel K7 en K10 staan nog steeds "0".
Deze zouden er uit gehaald moeten worden zodat de waardes 1,1 & 1,3 & 1,8 achter elkaar geplaatst worden.

Zo dan?
Code:
=ALS.FOUT(INDEX(H$2:H$100;KLEINSTE(ALS(H$2:H$100<>0;ALS(ISNB(VERGELIJKEN(H$2:H$100;K$2:K5;0));RIJ(H$2:H$100)-1));1));"")

Beste,

Bedankt voor jullie hulp, heb nog een kleine aanpassing moeten doen in de formule en nu werkt deze perfect.
<>"0" --> <> "".

Hartelijk dank,
Met vriendelijke groeten,

Jannick

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan