Oplijsten van gewijzigde bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

xenium

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2007
Hey,

Ik ben op zoek naar een PHP scriptje (het script zou een aparte file zijn).die mij een lijst toont van de laast geüpdated bestanden.

Dus eerst zou dit bestand de laatste gewijzigde datum van de bestanden moeten zoeken en daarna een lijst maken van deze bestanden die gewijzigd zijn op deze datum.

Daarnaast wil ik in een reeds bestaand bestand de datum willen waarin een bepaalde map gewijzigd is. Of kan dit ook mee opgenomen worden in het script?

Nu zijn de datums: 23/11/2008 voor de bestanden en 26/11/2008 voor 1 bepaalde map.

Groetjes

Hoi,

Kun je zelf een beetje PHP? Er is een functie om de laatste wijziging van een bestand op te halen; namelijk filemtime:

http://nl3.php.net/manual/en/function.filemtime.php

Als je echt op zoek bent naar een kant en klaar script, geef even een gil, dan klus ik iets simpels in elkaar ;)

Hey Frats, bedankt voor je reactie. Ben niet echt vertrouwd met PHP. Ik zou het wel willen leren.

Is het mogelijk om mij bij het script te helpen?

Groetjes

Tuurlijk :)

Als ik je bedoeling goed begrijp, wil je een bestand maken waarin bij wordt gehouden wanneer bepaalde andere bestanden en mappen gewijzigd zijn?

Met de filemtime() functie, kun je checken wanneer een bestand gewijzigd is, maar daarvoor moet je wel eerst weten welke files er allemaal in de directory zitten.

Je kunt opendir( $filename ) gebruiken om een directory te openen, door de naam van de directory op te geven.
Die functie geeft een $resource terug, en dan kun je met readdir( $resource ) ophalen welke bestanden en mappen er in zitten.

Met isdir() kun je onderscheid maken tussen een map en een bestand. Houd er ook rekening mee dat er 2 speciale mappen zijn; namelijk . en ..
Deze verwijzen respectievelijk naar de huidige map, en de bovenliggende map.
Deze wil je over het algemeen negeren.

Om een bestand te openen om de gegevens in weg te schrijven, kun je fopen( $filename, $flag ) gebruiken, je krijgt dan weer een resource.Er zijn verschillende flags om het bestand te openen, zoals [a]ppend, om een soort log te creeren; [r]ead om alleen te lezen, [w]rite om alleen te schrijven; etc.
Je kunt ze vinden op de php website: http://nl2.php.net/manual/en/function.fopen.php

Met behulp van fwrite ( 'data', $resource ) kun je een stukje data wegschrijven naar het bestand.

Als je klaar bent met editen, kun je met fclose( $resource ) het bestand afsluiten.

Ok, ik denk dat dit genoeg pointers zijn om te kunnen beginnen met je script?
Als je ergens vast loopt, gewoon even laten zien wat je gedaan hebt en zeggen waar het probleem zit, dan kijken we verder :)

Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan